به گزارش ایرنا، محله قلعه نو دهراز در غرب شهر سبزوار از جمله سکونتگاه های غیر رسمی است که جاری شدن فاضلاب در معابر آن، مشکلات بهداشتی و اجتماعی برای ساکنین این منطقه به همراه داشته است.
یکی از ساکنان منطقه قلعه نو دهراز سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: از چندین ماه قبل فاضلاب در کوچه ها و معابر این منطقه سرازیر شده بطوریکه برای خروج از منزل باید از میان فاضلاب عبور کرد و مسئولان شهری تاکنون اقدامی برای دفع فاضلاب انجام نداده اند.
الهام قلعه نوی افزود: جاری شدن فاضلاب در معابر موجب ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی و مشکلات بهداشتی برای ساکنان منطقه به ویژه کودکان شده است.
وی اظهار کرد: به رغم پیگیری های انجام شده شرکت آب و فاضلاب سبزوار اقدام مناسبی برای حل این مشکل انجام نداده است.
عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رفع مشکل فاضلاب منطقه ارتباطی با حوزه کار شورای شهر و شهرداری ندارد بلکه این اقدام به وسیله اداره آب و فاضلاب شهری انجام می شود.
مسعود پسندیده افزود: پس از اجرای شبکه فاضلاب از سوی اداره آب و فاضلاب، شورای شهر و شهرداری نسبت به آسفالت معابر و جدول گذاری اقدام می کنند.

* اهالی محله قلعه نو اشتراک فاضلاب خریداری نکردند
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار نیز با بیان اینکه اهالی محله قلعه نو اشتراک فاضلاب خریداری نکردند، گفت: افزایش فاضلاب و مسدودی در مسیر سبب برگشت فاضلاب و جاری شدن آن در معابر شده است.
اسماعیل نصرآبادی افزود: ایجاد شبکه فاضلاب نیازمند بازگشایی کل مسیر برای استقرار بیل مکانیکی و تجهیزات است تا شرکت آب و فاضلاب سبزوار نسبت به دریافت نقشه های تفصیلی، بنا و کف اقدام نماید.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب سبزوار طرح، برنامه و اعتباری برای اجرای شبکه فاضلاب جدید در محله قلعه نو ندارد و باید پس از طراحی ایجاد شبکه فاضلاب، از استان برای تخصیص اعتبار پیگیری شود.
وی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعدد با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای رفع مشکل فاضلاب قلعه نو برگزار شده است گفت: اجرای شبکه فاضلاب این منطقه حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وسعت شهر سبزوار سه هزار و 754 هکتار است که حدود 800 هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.