مهری پری رخ روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مشهد افزود: تغییرات در خدمات باید بوجود آید تا دانش آموزان به کتاب احساس نیاز کنند. معلمان نیز باید سر کلاس کتاب برده و پیوندی بین دانش آموزان، کتاب و کتابدار ایجاد کنند.
وی به برگزاری جشنواره ملی فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت اشاره و بیان کرد: امسال هفت عنوان کتاب در رده کودک، نوجوان و بزرگسال برای این جشنواره درنظر گرفته شده که این تعداد عنوان محدود است زیرا گروههای هدف نمی توانند سلیقه های خود را دنبال کنند لذا باید کمی دامنه آن وسیعتر می شد.
عضو هیات امناء نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص ایستگاههای مطالعه در سطح شهر مشهد نیز گفت: این ایستگاهها فرسوده و حدود 90 درصد کتب آن کتابهای مذهبی هستند که باید اصلاح شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال نیز مانند قبل در دو بخش مکتوب و آنلاین برگزار می شود.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: پارسال خراسان رضوی در این جشنواره بیشترین مشارکت را در مقایسه با دیگر استانها داشت. پارسال خراسان رضوی با 700 هزار شرکت کننده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد و امسال پیش بینی می کنیم این تعداد به یک میلیون نفر برسد.
209 باب کتابخانه در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی دایر است و دو میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها نگهداری می شود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.