سردار قادر کریمی روز چهارشنبه در همایش بررسی عملکرد و تقدیر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز در مشهد افزود: در این مدت با همکاری دستگاه قضایی حدود هشت تن مواد مخدر در این استان کشف شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت سه هزا و 800 توزیع کننده مواد مخدر و 600 معتاد متجاهر دستگیر شدند.
وی گفت: پلیس و دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با ورود و توزیع مواد مخدر در استان اقدامات خوبی انجام داده است.
سردار کریمی افزود: اولین دغدغه مردم اعتیاد و مواد مخدر است، اگر دستگاه های دیگر نیز مانند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی عمل کنند به طور قطع می توانیم اقدامات تثبیت کننده در استان داشته باشیم.
وی اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی و اداراتی که وظیفه پیشگیری، حرفه آموزی و مراقبت دارند باید به موازات دستگاه های انتظامی و قضایی فعالیت نموده و در این زمینه پاسخگو باشند.

*در شاهراه اصلی ورود کالا دچار مشکل هستیم
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به توقیف محموله سنگین کالای قاچاق در مشهد طی روز گذشته گفت: از دادستان مشهد می خواهیم پیگیر این موضوع باشند که این محموله چگونه از دبی بارگیری و به راحتی با عبور از ایستگاه های مختلف و گمرکات وارد مشهد شده است.
وی افزود: این امر نشان می دهد در شاهراه اصلی ورود کالا دچار مشکل هستیم و در این زمینه تبانی صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: دشمن به دنبال جنگ داخلی و تفرقه بین مردم و مسئولان است که یکی از موضوعات در دستور کار آن شیوع مواد مخدر و کالای قاچاق است.
سردار کریمی گفت: امسال برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرارگاه جهادی در این فرماندهی تشکیل شده و اقدامات مناسبی برای شناسایی کالای قاچاق، باندهای توزیع کننده مواد قاچاق و مشروبات الکلی برنامه ریزی شده است.

*40 باند قاچاق کالا در خراسان رضوی متلاشی شد
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: پارسال 40 باند قاچاق کالا در این استان شناسایی شد که 20 باند از این تعداد مربوط به تهیه و توزیع مشروبات الکلی بوده است.
سرهنگ بهرام خسروی افزود: در این عملیات 117 متهم دستگیر و 41 دستگاه خودرو توقیف شد.
وی اظهار کرد: تمام استانهای مرزی مبدا قاچاق هستند ولی خراسان رضوی مبدا قاچاق نیست بلکه مقصد قاچاق است و بیش از 70 درصد کالاهای قاچاق ورودی به این استان از مسیر تهران، سبزوار و نیشابور و مابقی از استان های جنوبی و شرقی وارد این استان می شوند.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این استان طی سال گذشته یکهزار و 600 میلیارد ریال است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 20 درصد افزایش داشته اشت.
سرهنگ خسروی افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این استان طی فروردین ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 51 درصد و مشروبات الکلی کشف شده 26 درصد افزایش داشته و سیگار، مشروبات الکلی، دارو و پارچه بیشترین میزان قاچاق در این ماه را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور نظیر دارو، لوازم آرایشی و مکمل های ورزشی از جمله اولویتهاست، اظهار کرد: حدود 80 درصد لوازم آرایشی موجود در استان قاچاق هستند که 70 درصد آنها نیز تقلبی است.
وی گفت: پودرها و مکمل های ورزشی موجود نیز درجه 2 و تقلبی هستند.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه طبق قانون 21 دستگاه در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دخیل هستند، افزود: اگر همه این دستگاه ها در این امر مهم مشارکت کنند، قاچاق کالا و ارز کاهش چشمگیر پیدا می کند.

*11 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خراسان رضوی متلاشی شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون
حدود هشت تن مواد مخدر در استان کشف شده است گفت: در این مدت 11 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده و سه هزار و 754 نفر خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شده اند.
سرهنگ حسین صفدری افزود: پارسال نیز 28 تن مواد مخدر در این استان کشف شد که نسبت به سال قبل از آن هشت درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده، طرح کنترل جاده ها و ناامن کردن آنها برای قاچاقچیان مواد مخدر و شناسایی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر از مهمترین برنامه های امسال است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.