به گزارش ایرنا علی باخرد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: کالاهای اساسی وارداتی موجود در انبارهای استان مانند برنج و روغن با ارز 4200 تومانی خریداری شده و دلیلی برای افزایش قیمت آنها در بازار وجود ندارد.
وی وضعیت انبارهای خراسان رضوی از نظر موجودی کالاهای اساسی را بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: قیمت این کالاها براساس قیمت ارز اواخر سال گذشته و اوایل امسال است.
وی گفت: وضعیت موجودی کالاهای اساسی استان از جمله گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت گوساله و گوشت مرغ بسیار مناسب است به طوری که حدود 30 هزار تن برنج در انبارهای بخش خصوصی و بخش دولتی استان وجود دارد.
باخرد افزود: اتفاقات اخیر در قیمت ارز باعث شد طی 2 ماه گذشته دولت بر تامین کالاهای اساسی، نظم بخشیدن به میزان واردات، تخصیص ارز و ساماندهی مبادلات تجاری داخل و خارج متمرکز شود.
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان نظارت بر قیمت کالاها با محوریت کالاهای اساسی و تامین بستر مناسب برای تهیه کالاهای مورد نیاز مردم با شدت بیشتر انجام شد تا از افزایش قیمت آنها همزمان با ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری شود.
وی گفت: ستاد تنظیم بازار کشور برای ماه رمضان امسال در مرحله نخست 2400 تن برنج، 1600 تن شکر، 100 تن گوشت منجمد گوساله، 1200 تن مرغ منجمد، 1600 تن روغن نباتی به صورت مدیریت شده و کمتر از قیمت بازار به خراسان رضوی اختصاص داد که از 10 روز قبل همه اقلام به جز روغن نباتی در حال توزیع است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در این راستا برنج هندی 1121 به قیمت هر کیلو 5600 تومان، برنج هندی پی.آر 11 به قیمت هر کیلو 2600 تومان و برنج تایلندی به قیمت هر کیلو 3900 تومان در بازار عرضه شده است.
وی اظهار کرد: گوشت منجمد و وارداتی گوساله به قیمت هر کیلو 23 هزار تومان برای مصرف کننده، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 6200 تومان، روغن نباتی 15 درصد زیر قیمت درج شده روی کالا، شکر سفید به قیمت هر کیلو 3100 تومان برای مصرف کننده و خرما به قیمت هر کیلو 6200 تومان در بازار عرضه شده است.
وی گفت: شبکه توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان در خراسان رضوی فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های بزرگ و شرکت تعاونی ها هستند و بازرسین چندین دستگاه ها به همراه 250 بازرس و 100 ناظر افتخاری سازمان صنعت خراسان رضوی بر نحوه عرضه آنها نظارت دارند.
باخرد افزود: امسال در زمینه اقلام پرمصرف ماه رمضان، با اتحادیه های مربوط به قنادی ها، نانوایی ها و رستوران ها هماهنگی هایی ایجاد شده تا قیمت این کالاها را براساس قیمت کارشناسی شده مصوب عرضه کنند.
وی اظهار کرد: براین اساس قیمت کارشناسی شده زولبیا و بامیه بدون جعبه به میزان هر کیلو درجه ممتاز 14500 تومان، هر کیلو درجه یک 12500 تومان و هر کیلو درجه دو 9500 تومان است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.