احمد زمانیان، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتاق بازرگانی خراسان رضوی معتقد است که کرایه های کامیونها باید با نظر کارشناسی در قبال هزینه هایی چون لاستیک، سوخت، تعمیر، نگهداری و دستمزد راننده افزایش داده شود.
وی ادامه داد: بحث افزایش کرایه کامیونها که این روزها با درخواست شماری از کامیون داران مطرح شده به افزایش کرایه حمل در داخل کشور مربوط است چون در حمل و نقل بین المللی تعرفه وجود ندارد و کرایه بر اساس توافق اخذ می شود اما یقینا وقتی تعرفه کرایه داخلی افزایش یابد کرایه های بین المللی هم افزایش خواهد یافت.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در این بحث منظور از کامیون همه انواع کامیونها اعم از نفتکش، یخچالی، چادری و کفی است.
زمانیان افزود: سازوکار تعیین کرایه کامیونها می تواند چنین باشد که دو یا سه نماینده از رانندگان در تعامل با نهادهای مربوط، با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی و افزایش هزینه های حمل و نقل، میزان کرایه ها را درصد معقولی افزایش دهند تا رانندگان به خواسته خود برسند.
وی ادامه داد: از سویی هر افزایشی در حمل و نقل، روی قیمت تمام شده کالا اثر گذارده و در نهایت به مصرف کننده تحمیل می شود، لذا دولت باید برای برخی موارد از جمله قطعات و لوازم یدکی، سوخت و لاستیک کامیون یارانه بدهد تا با نرخ پایین تری در اختیار رانندگان قرار گیرد و کرایه هم با درصد معقولی افزایش یابد.
رئیس کمیسیون تخصصی حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در حوزه حمل و نقل بین المللی به لحاظ این که در طول کشورهای مسیر، هزینه های غیر مترقبه ای ایجاد می شود نمی شود رقم دقیقی برای کرایه تعیین کرد.
زمانیان افزود: بنا بر اعلام معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصمیم بر این است که کرایه کامیونها 15 درصد افزایش یابد و این در حالی است که گویا خواست رانندگان بیش از این است.
رئیس کمیسیون تخصصی حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: 220 شرکت حمل و نقل بین المللی با هفت هزار ناوگان ترانزیتی در این استان فعالیت دارند.
ناوگان باری استان خراسان رضوی حدود 50 هزار کامیون و 48 هزار راننده فعال دارد که در قالب بیش از 600 شرکت حمل بار داخلی و بین المللی فعالیت می کنند.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.