به گزارش ایرنا، مهدی ناصری روز یکشنبه در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه افزود: در صورت قطعی شدن گمانه زنی های اولیه توسط کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، علاوه بر آنکه قدمت تاریخی منطقه تربت حیدریه از سیستان و بلوچستان نیز بیشتر خواهد شد، نقطه عطفی برای تغییر نگارش تاریخی این خطه خواهد بود.
*** کشف سه کوزه تاریخی متعلق به دوران قبل از اسلام در تربت حیدریه
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه پیش از کشف سه کوزه تاریخی متعلق به دوران قبل از اسلام در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داده بود
به گفته علی محمدی طی گزارش اعضای انجمن میراث فرهنگی، این خمره و کوزه های سفالی حین شخم زدن زمین کشاورزی در اطراف یکی از روستاهای تربت حیدریه کشف شده است.
وی اظهار کرده بود که براساس بررسی اولیه احتمال دارد این اشیا مربوط به دوران قبل از اسلام و اوایل اسلام باشد که اشیای مزبور پس از اخذ مجوز و بررسی علمی به موزه منتقل خواهد شد.
در ادامه این جلسه همچنین مصوب شد انجمن های میراث فرهنگی در چهار بخش مرکزی، بایگ، رخ و کدکن فعال شوند.
همچنین در جلسه امروز احیای حمام صفاییان (گودی) واقع در کوچه شیر چهار سوق توسط بخش خصوصی مورد تصویب قرار گرفت.
امروز همچنین در مزار قطب الدین حیدر آموزشگاه صنایع دستی (طلا و جواهر) توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه آغاز بکار کرد.
تاکنون از مجموع 200 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در منطقه تربت حیدریه، 47 بنا و محوطه تاریخی و 2 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.