علی آقامحمدی عصر چهارشنبه در حاشیه همایش فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: اروپا با آمریکا متفاوت است و از این تفاوت باید استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: ما اصول خود را داریم و تفاوت مزبور اگر درجهت منافع اساسی ما باشد از آن استفاده می کنیم و گرنه ضمیمه آمریکا می شود و اتفاقی نیز نمی افتد.

* فرمان برجام را از ابتدا چرخاندیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تبادلات اقتصادی بزرگ با اروپا نداریم لذا خیلی نگران این موضوع نیستیم.
وی اظهار کرد: ما در برجام از ابتدا فرمان را چرخاندیم و فقط بحث اقتصاد نیست، ایران قدرت منطقه است و در نظر نگرفتن ایران مشکلات بزرگی برای آنها خواهد داشت.
وی گفت: وقتی ترامپ می گوید هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده به این معنی است که اگر ایران نمی تواند بسیار هزینه کند، می تواند هزینه های بسیار برای دیگران ایجاد کند.
آقامحمدی با بیان اینکه اتحاد شرق و غرب در تحریم علیه ایران اتفاق نمی افتد، افزود: فرمان رهبری مبنی بر گرفتن تضمین از طرف اروپایی به این معناست که منافع ایران باید در برجام تامین شود که کارشناسان شورای عالی امنیت گزارشهای لازم در این زمینه را به رهبری می دهند.
وی اظهار کرد: برجام اگر می تواند منافع ما را بدون آمریکا تامین کند باید ادامه یابد و گرنه ایران از اول به صراحت در زمان مذاکرات نیز گفته بود که اگر منافع ما تامین نشود الزامی به ماندن در برجام نداریم.

* نوسات نرخ ارز را مهار می کنیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نوسات نرخ ارز نیز با بیان اینکه نرخ ارز را مهار می کنیم گفت: نوسانات نرخ ارز در صورت خروج از برجام بستگی به نوع اداره کشور دارد، اگر در مورد مسائل پولی روشها و مکانیسم های جدید اعمال کنیم و تولید داخلی تقویت شود، می توانیم به راحتی شرایط را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: کاری که ترامپ می کند بدتر از کار صدام نیست زیرا وجود اقتدار نظامی و نیروهای مسلح قوی، خدمتی بود که صدام به ما کرد و امروز در این زمینه حرف اول منطقه را می زنیم.
وی اظهار کرد: اگر ترامپ جدی باشد و جرات ادامه داشته باشد، اقتصاد ایران قدرتمند خواهد شد.

* تولیدکنندگان، سرداران جبهه امروز هستند
آقامحمدی گفت: تولید کنندگان ایرانی سرداران جبهه اقتصادی هستند و ایرانیان در مقابل بدعهدی ها و فشارها مقاومت خواهند کرد تا با حمایت از تولیدات داخلی از این وضعیت نجات پیدا کنیم.
وی افزود: بخش خصوصی نیز فرماندهان حوزه اقتصادی هستند و باید تولید کنندگان و بخش خصوصی تقویت شوند.
وی اظهار کرد: 39 درصد جمعیت شاغل کشور، کارکنان بخش خصوصی و 23 درصد کارکنان بخش دولتی و 30 درصد نیز کارکنان مشاغل کوچک هستند و فقط 6.5 درصد کارفرما می باشند.
وی با بیان اینکه 1.5 درصد نیز بدون انجام کار، درآمد دارند گفت: بنیه کارفرمایی ما کوچک است و باید با معرفی نمونه های موفق این بخش، پرچمداران اقتصاد دانش بنیان را افزایش دهیم.

*مشهد، پایلوت اصلی گردشگری کشور
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کلانشهر مشهد شهر بین المللی و پایلوت اصلی گردشگری کشور است.
وی اظهار کرد: برای تقویت گردشگری و بازار سوغات مشهد باید همه بخشهای مرتبط نظیر هتل ها، اصناف و خدمات شهری با هم همکاری کنند.
وی گفت: آستان قدس رضوی نیز باید در این راستا خدمت ارائه کند که مشهد هیچ وقت خالی نباشد و همیشه برای قشرهای مختلف با درآمدهای متفاوت فضا وجود داشته باشد.
آقامحمدی افزود: در این زمینه نباید از دولت توقع داشت و متولیان زیارت باید همکاری کنند و اهل کسب و کار در این زمینه کنار هم باشند.
وی اظهار کرد: مشهد فرصتهای تاریخی خوبی دارد، ترویج گفتمان سازی مساله مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
وی گفت: سبک زندگی منشا فرهنگی دارد و در حوزه فرهنگ باید اثر فرهنگ بر اقتصاد را ببینیم و با فرهنگسازی در مصرف می توان زمینه تحقق شعار امسال را فراهم کرد.
در همایش فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی که عصر امروز با حضور تولیدکنندگان استان در مشهد برگزار شد از تولیدکنندگان برتر قدردانی گردید.
7505/7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.