به گزارش ایرنا، احمد علی موهبتی روز سه شنبه در آیین تقدیر از دستگاه های برتر ستاد خدمات سفر افزود: هر چند در گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده اما این اقدامات کافی و راضی کننده نیست و باید در این حوزه ضمن بازتعریف مجدد شاخصه های گردشگری تربت حیدریه بر اساس معیارهای واقعی و علمی، نقشه جامع گردشگری تهیه و تدوین شود.
وی با بیان اینکه توانمندی های طبیعی و گردشگری تربت حیدریه کم نیست اما تاکنون آن طور که باید و شاید معرفی نشده اند، گفت: در معرفی این ظرفیت ها توفیقی نخواهیم داشت مگر آنکه همکاری، همفکری و تشریک مساعی دستگاه های مرتبط تجمیع شده و مردم نیز به مشارکت ترغیب شوند.
موهبتی افزود: اهمیت توسعه و تقویت صنعت گردشگری زمانی بر ما بیشتر مشخص می شود که بدانیم ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه نامحدود، زودبازده و حتی ارز آور است.
در این جلسه از چهار کمیته امداد و نجات (هلال احمر)، کمیته بهداشت و درمان(دانشگاه علوم پزشکی)، کمیته اسکان (آموزش و پرورش) و کمیته خدمات شهری و روستایی(شهرداری) به عنوان اعضای برتر ستاد خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه تجلیل شد.
بر اساس آمار اعلامی از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نوروز امسال 191 هزار نفر گردشگر وارد تربت حیدریه شده اند، در این شهرستان اقامت کرده و از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری آن بازدید کردند که از این تعداد 77 هزار نفرشان تنها اقامت داشته اند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.