الکساندر دوگین روز دوشنبه در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: چند قطبی گرایی مقابله با غرب نیست بلکه مقابله با استیلا طلبی و هژمونی است که در هیچ دورانی قابل قبول و منطقی نمی باشد.
وی اظهار کرد: در جهان تک قطبی همه چیز در اختیار آمریکا و ناتو است که معتقد به کاپیتالیسم هستند و شیوه حکومت آنها لیبرال دموکراسی است.
وی گفت: در تفکر لیبرال دموکراتیک از نظر اقتصادی، امپریالیسم دلار، از نظر فرهنگی، هالیوود و در زمینه درک از انسان، نگاه فردگرایی حاکم است.
این استاد ژئوپلتیک روس افزود: فرایند جهانی شدن در حال غربی کردن همه است و هر که در برابر آن مقاومت و یا به آن بی اعتنایی کند وحشی و بی فرهنگ خوانده می شود لذا اگر فکری به حال این چالش نکنیم خیلی دیر خواهد شد.
وی اظهار کرد: اما در تئوری جهان چند قطبی، یک قاعده و الگو برای فرهنگ و زندگی مردم جهان وجود ندارد و تنها غرب نیست که می تواند الگوسازی کند.
وی گفت: در این تفکر اشکال مختلف تفکر سیاسی در صورتی که مردم بخواهند به رسمیت شناخته می شود و لزومی ندارد که واحد پول یکسان مثل دلار در تمام دنیا حکومت داشته باشد.
وی افزود: در جهان چند قطبی، انسانیت، پلورال و متکثر است و تک بعدی و یک گونه نیست.
الکساندر دوگین که برای شرکت در ششمین همایش بین المللی 'افق نو' با عنوان 'قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین' به مشهد سفر کرده است یکی از شخصیت های ضد امپریالیستی روسیه است که نام وی در لیست تحریم های آمریکا و کانادا دیده می شود و بارها به اتحادیه اروپا ممنوع الورود شده و طرحهای وی در مقابله با طرحهای جورج سوروس برای کشورهای اروپای شرقی بسیار بازدارنده بوده است.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.