به گزارش ایرنا،حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد ارتحال حضرت امام (ره) و مناسبت های ماه مبارک رمضان افزود: شایسته است روحانیون و سخنرانان در منبر مساجد و مجالس وعظ و خطابه بر تشویق شهروندان مبنی بر رعایت اقتصاد مقاومتی و نیز تحقق شعار سال متمرکز باشند.
وی گفت: تجربه 40 ساله نظام اسلامی ایران نشان داده هر گاه مردم پای کار حاضر شدند، دلتمردان نیز موفق بوده اند و تا زمانی که مردم وارد عرصه نشوند، مسوولان هر کاری بکنند، تلاش هایشان به ثمر نمی نشیدند.
عصمتی همچنین از عموم مردم درخواست کرد شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت کرده و از هر اقدامی که نشان از تظاهر به روزه خواری است، جدا امتناع ورزند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه نیز با تاکید بر پررنگ شدن فضای فرهنگی شهر با ادبیات ماه مبارک رمضان، گفت: دستگاه ها در ایجاد چنین فضایی همکاری خود را همچون سال های گذشته تکرار کنند.
حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در خصوص نحوه برپایی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امسال اعزامی برای شرکت در این مراسم نخواهیم داشت، اما در عین حال دستگاه ها و از جمله شهرداری و آموزش و پرورش به فراخور امکانات و ظرفیت های خود برنامه هایی تدارک دیده اند که برگزار می کنند.
وی همچنین گفت: عصر روز 14 خرداد در دفتر امام جمعه برنامه عزاداری خواهیم داشت و بعد از آن در مسجد جامع نماز جماعت و افطاری برگزار و در ادامه مراسم شب احیا برگزار خواهد شد.
فاطمیان با بیان اینکه دستگاه ها از برپایی مجالس افطاری پرهزینه جدا امتناع ورزند، در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس نیز گفت: مسیر راهپیمایی میدان شهدا به سمت مسجد جامع خواهد بود و در آنجا سخنرانی ویژه این روز و اقامه نماز جمعه برگزار می شود.
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار تربت حیدریه نیز با بیان اینکه پارسال هیچ اداره ای از اعتبارات دولتی برای برپایی ضیافت افطاری هزینه نکرد، گفت: البته بودند دستگاه هایی که با کمک بخش خصوصی یا هزینه شخصی پرسنل، مراسم معنوی عزاداری و افطاری برپا کردند.
مهدی ناصری در خصوص فضای فرهنگی شهر با ادبیات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از شیوه های مفید طرح پرسش هایی با کمک روحانیون یا پزشکان مبنی بر فواید روزه داری از منظر سلامت جسم و روح می باشد.
محمد حسن زاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: تبلیغ ماه مبارک رمضان با ادبیات سلبی نه تنها نتیجه بخش نیست، بلکه نتایج منفی به بار خواهد آورد و لذا توصیه می شود در طرح عناوین تبلیغاتی دقت عمل به خرج داده شود.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.