سرهنگ پاسدار ابراهیم برزویی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این واحدها شامل پرورش بلدرچین تخمگذار با بیش از چهار هزار قطعه در روستای صالح آباد، واحد دامداری روستای دلقند، واحد پرورش 10 راس گاو و واحد پرورش شترمرغ در روستای ابارش و واحد دامداری در شهر روداب است.
وی با اشاره به اینکه چشم انداز گروههای جهادی رفع محرومیت، توانمندسازی و افزایش بصیرت در پنج منطقه هدف صالح آباد، کلاته سفیر، کال عیدگاه و منطقه قدس شهر سبزوار است ادامه داد: هم اینک 30 گروه جهادی در سطح شهر فعال و آماده خدمت هستند.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار گفت: طی یک سال اخیر تاکنون با اعزام پنج هزار و 400 نفر از بسیجیان جهادگر به مناطق محروم این شهرستان 32 طرح محرومیت زدایی اجرا شده است.
وی افزود: این بسیجیان در قالب 30 گروه 32 طرح عمرانی شامل ساخت و مرمت خانه نیازمندان، ساخت مسجد و خانه عالم کمک شایانی در رفع محرومیت انجام دادند.
او ادامه داد: همچنین در قالب یکی از طرحهای جهادی با عنوان 'طرح هجرت' رنگ آمیزی و بازسازی 26 مدرسه و رنگ آمیزی قبور مطهر شهدا در قالب 'اردوی جهادی به رنگ عاشقی' با دو هزار و500 نفرروز فعالیت دانش آموزان انجام شد.
سرهنگ پاسدار برزویی گفت: اردوهای جهادی در زمینه های عمران روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس، فعالیتهای کشاورزی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش بصیرت جوانان در مقابل هجمه فرهنگی دشمن اجرا می شوند.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی از طریق بسیج سازندگی به 32 نفر از بسیجیان نیازمند در سبزوار پرداخت شد.
او گفت: گروههای پزشک عمومی و تخصصی با اعزام به مناطق محروم حاشیه شهر علاوه بر چهار هراز ویزیت رایگان، خدمات و مشاوره رایگان پزشکی، آموزشهای بهداشتی، مشاوره های مامایی و دارویی ارائه کردند. پارسال در هفته بسیج نخستین بیمارستان صحرایی در دهستان شامکان بخش ششتمد برپا شد و در این طرح سه روزه 17 پزشک متخصص در 6 رشته تخصصی اطفال، زنان، چشم، ارتوپدی، داندانپزشکی و قلب و عروق و 37 پرستار به بیماران خدمات ارائه دادند.
وی همچنین به کمکها برای هموطنان زلزله زده غرب کشور اشاره و بیان کرد: بسیج سازندگی 320 نفر روز جهادگر از گروه جهادی شهید پروانه به آن منطقه اعزام کرد و 450 میلیون ریال کمک نقدی جهت خرید کانکس و همچنین کمک های غیر نقدی ملزومات و وسایل گرمایشی به شهر پل ذهاب ارسال نمود.
سرهنگ پاسدار برزویی گفت: در حوزه خدمات اجتماعی 800 میلیون ریال کمکهای نقدی برای بازسازی عتبات عالیات، اهدای 30 فقره جهیزیه 30 تا 50 میلیون ریالی به زوج های بسیجی نیازمند و توزیع چهار هزار سبد معیشتی کالا و مواد غذایی به نیازمندان اهدا شد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.