دکتر شهین علیایی زند عصر یکشنبه در 'نشست آسیب ‌شناسی و بررسی راهکارهای پیشگیری پدیده کودک آزاری با تکیه بر شهر مشهد' افزود: شکل کودک آزاری در حال تغییر و خشنتر شدن و مواد مخدرصنعتی از عوامل تهدیدکننده در این خصوص است لذا آگاهی دادن و آموزش، کلید بسیاری از معضلات جامعه و از جمله کاهش پدیده کودک آزاری می باشد.
وی با بر انجام تحقیقات کاربردی مرتبط با کودک آزاری تاکید و بیان کرد: کودک آزاری جنسی دهه به دهه می تواند مورد بررسی قرار گیرد. رفع تبعیض در جامعه و رسیدن به آرامش روحی و روانی نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی و کودک آزاری دارد.

* گزارش دو هزار کودک آزاری در مشهد
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: دو هزار مورد کودک آزاری در شهر مشهد طی یک سال گذشته گزارش شده لذا باید این معضل اجتماعی ریشه یابی شود.
سیدمحسن حسینی‌پویا افزود: برای مقابله با این پدیده، پاک کردن صورت مسئله و مجازات مجرم کفایت نمی کند. در کودک آزاری برخورد با فاعل جرم یک عکس العمل طبیعی است اما کافی نیست. شناسایی و بررسی آسیبهای گریبانگیر شهر و ارائه راهکار به مدیریت شهری از وظایف قانونی شورای شهر می باشد که کودک آزاری نیز از این موارد است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: پرخاشگری در جامعه رو به افزایش است. با آموزش و کاهش پرخاشگری و خشونت در جامعه می توان کودک آزاری را نیز کاهش داد. از همین رو باید با تغییر فضا، سیما و منظر شهری سیمای منعطفی در شهر ارائه کرد و به سمت ایجاد فضای شاد و امیدوارکننده پیش رفت.
نشست 'آسیب‌ شناسی و بررسی راهکارهای پیشگیری پدیده کودک آزاری با تکیه بر شهر مشهد' با مشارکت شورای شهر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد با هدف بررسی پدیده کودک آزاری از ابعاد مختلف و راهکارهای مقابله با آن برگزار شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.