علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در مشهد افزود: در همین چارچوب پارسال با وجود وقوع سیل، زلزله، حوادث اجتماعی و انتخابات در خراسان رضوی با همت بخش خصوصی توانستیم 123 هزار و 900 شغل جدید این استان ایجاد کنیم.
وی به سال حمایت از کالای ایرانی نیز اشاره و بیان کرد: از ضرورتهای تحقق این نامگذاری کاهش قیمت تمام شده کالاها، پیدا کردن بازارهای جدید، کاهش نرخ تسهیلات، عوارض و مالیات، ارتقا بازدهی، بهره گیری از فناوریهای دانش بنیان و شبیه سازی تولید از تولید تا عرضه است.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: باید ظرفیتهای جدیدی غیر از خرید و فروش ارز برای سودآوری ملت ایجاد شود تا بتوان از تب موقت این دو حوزه عبور کرد. این مساله کوتاه مدتی که در حوزه ارز و طلای کشور به وجود آمده قابل تدبیر است.
وی افزود: خروج آمریکا از برجام بطور حتم تاثیرات خود را در حوزه اقتصادی کشور خواهد گذاشت و در این شرایط بیشترین نیاز کشور به آرامش، عقلانیت و تدبیر است.

* 100 بسته سرمایه گذاری در مشهد
شهردار مشهد نیز در این نشست به ظرفیتهای این کلانشهر برای جذب سرمایه اشاره و بیان کرد: شهرداری مشهد هم اکنون 100 بسته سرمایه گذاری برای آشنایی سرمایه گذاران با ظرفیتها و زمینه های سرمایه گذاری این شهر آماده کرده است.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: حمایت از کالای ایرانی یک چرخه است که نباید فقط به تولید خلاصه شود. بطور مثال هم اکنون سه میلیون واحد اقتصادی توزیعی در کشور وجود دارد که 30 درصد آنها به شکل غیرقانونی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: وضعیت بگونه ای است که در همین مشهد گاه قیمت یک کالا از ابتدا تا انتهای یک خیابان دو یا سه کیلومتری 100 درصد تفاوت دارد و این موضوع هم با زور و روشهای بازرسی قابل حل نیست.
شهردار مشهد گفت: مشکل واحدهای اقتصادی توزیعی را باید با تجمیع واحدهای کوچکتر در فروشگاههای بزرگ حل کرد تا هم دسترسی مردم به آنها آسانتر باشد و هم نظارت و رصد فعالیتهایشان ممکن تر گردد.
وی به عنوان نماینده مدیریت کلانشهرها در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: توقع ما از دولت به خصوص از معاون اول رئیس جمهوری این بود که در خصوص ارز صادراتی با اتاقهای بازرگانی مشورت می کردند چون وقتی وضعیت کشور بحرانی می شود در دستگاههای دولتی و خصوصی کارشناسان و پیشنهاداتی وجود دارد که می تواند به نفع کشور استفاده شود.
تقی زاده خامسی ادامه داد: این وضعیت در چند دولت قبل به وجود آمد و روش کنونی موفق نشد پس چرا دوباره تکرار می شود؟ همه دنیا برای صادرات تشویق می گذارند حالا ما تشویق هم نمی کنیم.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.