ابوالفضل شعبانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بررسیهای انجام شده بر اساس گزارش مردمی از فعالیت غیرمجاز فروش کبک در مشهد این فرد شناسایی و توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل با حضور مقام قضایی دستگیر شد.
وی گفت: در هماهنگی با مرجع قضایی منزل این فرد نیز بازرسی و در این محل 50 سبد دست ساز، همین تعداد دام دستبافت صید کبک و تعداد 42 قطعه کبک کشف و توقیف شد.
او ادامه داد: این فرد اقدام به شکار کبک و آموزش کبکها برای به دام انداختن سایر کبکها و پرندگان شکاری می کرد و سپس پرندگان شکارشده را با قیمت گزاف به شکارچیان و صیادان می فروخت. فرد متخلف و موارد کشف شده جهت درج در پرونده تحویل مقامات قضایی شده است.
شکار هر قطعه کبک طبق قانون دو میلیون ریال جریمه نقدی دارد. همچنین طبق قانون، شکار و صید پرندگان وحشی جرم محسوب می شود و علاوه بر جریمه نقدی تعیین شده از سوی مراجع قضایی بین یک تا شش ماه حبس برای متخلف در نظر گرفته می شود.
خراسان رضوی به ازای هر 25 هزار هکتار عرصه زیست محیطی یک محیط بان در اختیار دارد. این استان دارای 41 منطقه چهارگانه و شکارممنوع شامل 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است.
80 گونه پستاندار، 287 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.