دبیر جایزه جهانی گوهرشاد در این خصوص همایش گفت: پیش همایش علمی فرهنگ رضوی و بانو گوهرشاد در راستای گفتمانسازی برای معرفی جایزه جهانی گوهرشاد برپا شد.
علی سروری مجد افزود: همایش بین المللی اعطای جایزه جهانی گوهرشاد هر ساله همزمان با دهه کرامت در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و طی آن هشت بانوی فرهیخته در جهان اسلام که فعالیت فرهنگی و نیکوکارانه ماندگاری انجام داده اند جایزه مذکور را دریافت می کند.
وی ادامه داد: جایزه جهانی گوهرشاد در راستای اجرای بند 4 حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ منظور جریان‌سازی فرهنگی مبتنی بر نیکوکاری طراحی شده است.
او ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، عرصه علمی، آموزشی و پژوهشی، تلاش در عرصه‌ های فرهنگی و رسانه‌ ای، وقف، امور عمرانی، پزشکی و مدیریت و کارآفرینی را محورهای تعیین شده برای ملاک نیکوکاری افراد ذکر کرد.
دبیر جایزه جهانی گوهرشاد گفت: منتخبان این جایزه از طریق فراخوان اعلام شده در سایتهای خبری به 6شش زبان زنده دنیا و ثبت نام داوطلبان در سایت مربوطه و معرفی نهادهای بین المللی داخلی و خارجی شناسایی و سپس توسط داوران بین المللی انتخاب می شوند.
وی در مورد پیش همایش فرهنگ رضوی و بانو گوهرشاد نیز گفت: در این همایش اندیشمندان افغانستانی مقیم ایران و اندیشمندان ایرانی حضور یافتند و در قالب پنلهای مختلف از صبح تا عصر به موضوعاتی از جمله ' بازخوانی زندگانی و فعالیتهای بانو گوهرشاد، بازشناسی تاثیرات فرهنگی و تمدنی اقدامات بانو گوهرشاد در تاریخ اسلام و منطقه، بازشناسی آثار فرهنگی و تمدنی بانوان در تاریخ اسلام و منطقه به بحث و گفت و گو پرداختند.
وی نقد رویکرد غرب نسبت به زنان، جایگاه زن در اسلام، تبیین فرهنگ رضوی در موضوع زنان و خانواده با تاکید بر جایگاه مادری و جریانسازی رسانه ای در زمینه جایگاه زن در اسلام را از دیگر موضوعات پنلهای این پیش همایش علمی برشمرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.