حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در 'همایش طلایه داران هدایت' ویژه مبلغان اعزامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان، در مشهد افزود: ارتباط روحانیت با مردم بسیار مهم است، نباید با حضور رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجازی این ارتباط در حاشیه قرار گیرد و شبکه های اجتماعی حقیقی مانند مسجد، حسینیه و هیات مذهبی از مجازیها عقب بمانند.
وی ادامه داد: دشمنی یا عنادی که امروز برخی با شبکه های اجتماعی حقیقی نظیر مسجد، هیات مذهبی یا حسینیه دارند از باب تاثیرگذاری آنان بر دلها است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هم اینک زمینه برای تبلیغ معارف دینی در دنیا بسیار فراهم است. آمار و ارقام نشان می دهد توجه به معنویت، دین اسلام و توجه به مکتب اسلام رو به افزایش است. امروز جریان رسانه ای غرب مطمئن است پخش کلام رهبری در دلها نفوذ می کند لذا آنچه در دنیا باعث شده سخنان رهبر معظم انقلاب توسط رسانه های خارجی بایکوت شود اراده جدی فضای حاکم بر رسانه ها و اپراطوری رسانه ای است.
وی به گستردگی دایره شبهات نسبت به دین و معارف اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: فقط در موضوع زیارت شبکه های مختلف مجازی و رسانه ای ماموریت دارند این مهم را در ذهن مردم مخدوش و در مورد آن تردید ایجاد کنند و همین مسئولیت مبلغان را سنگینتر می کند. با اینکه داعش از بین رفته اما جریان تکفیری و تفکر انحرافی هنوز پابرجاست و جلوگیری از گسترش این تفکر نیاز به کار مستمر از سوی مبلغان مذهبی دارد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: جامعه سازی قرآنی نیاز به داشتن علم و شرح صدر دارد که نمونه بازر آن مقام معظم رهبری است، علم و شرح صدر از شاخصهای تبلیغ است که آن را همراه با موفقیت می سازد.
حجت الاسلام احمد لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: 2100 نفر مبلغ مذهبی خواهر و برادر ماه مبارک رمضان برای ارائه خدمات تبلیغی به نقاط مختلف این استان اعزام می شوند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.