محمدرضا اخوان عبداللهیان عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی طی دیروز و امروز در دو نوبت صبح و عصر در مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه برگزار شد.
وی ادامه داد: از 9 هزار و 350 نفر متقاضی ورود به حرفه مهندسی هزار و 778 نفر زن و هفت هزار و 572 نفر مرد هستند که از این تعداد در شاخه های مهندسی معماری دو هزار و 825 نفر، مهندسی شهرسازی 105 نفر، مهندسی عمران چهار هزار و 516 نفر، مهندسی تاسیسات مکانیکی 431 نفر، مهندسی تاسیسات برقی هزار و 365 نفر، مهندسی نقشه برداری 111 نفر و مهندسی ترافیک پنج نفر شرکت کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سابقه کار حرفه‌ ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده پنج آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه زمان مورد نظر، از موعد گرفتن مدرک تحصیلی تا پایان روز 21 اردیبهشت ماه است.
وی افزود: طبق اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نتایج آزمون تا اول مرداد آتی از طریق وب سایت این دفتر اعلام می شود. متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.