سورنا ستاری که همراه رئیس جمهوری به خراسان رضوی سفر کرده است عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بجستان در جنوب این استان افزود: در شرایطی که سال 1392 چیزی به عنوان اقتصاد دانش بنیان در کشور وجود نداشت هم اینک با درایت و حمایت دولت تدبیر و امید پیشرفتهای بسیاری در این بخش کسب شده است.
وی ادامه داد: دولت با ایجاد بستر مناسب و حمایت از طرحهای علمی و فناوری، فضایی برای فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد دانش بنیان و حوزه های فناوری اطلاعات فراهم کرده و همه فعالیتها در این بخش توسط متخصصان توانمند بخش خصوصی انجام می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در اقتصاد دانش بنیان به دنبال افرادی هستیم که پولدار نباشند و با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بزرگ شده تا برای توسعه و پیشرفت توانایی تحمل تنگناها را داشته باشند.
وی در ادامه همچنین اظهار کرد: باید ضمن بررسی ریشه ای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی علت سرمایه گذاری اندک سرمایه گذاران بجستانی در این شهرستان و مهاجرت نخبگان به دیگر نقاط کشور، محیط برای رشد و توسعه علمی متخصصان توانمند در بخشهای مختلف این منطقه فراهم شده و از توانایی آنان برای رفع مشکلات بهره گرفته شود.
ستاری افزود: توقع و سطح زندگی مردم ارتقا یافته و تنها با پول نفت نمی توان کشور را اداره کرد، به همین دلیل سهم بودجه نفتی در بودجه دولت کمتر از 30 درصد کاهش یافته و بقیه اعتبارات کشور با مشارکت مردم و تسهیلگری در سایر بخشها تامین می شود.
فرماندار بجستان نیز در این نشست کمبود آب شرب مناسب را از تنگناهای این شهرستان ذکر و بیان کرد: بخشهایی از این منطقه با تنش آبی مواجه هستند.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: دو بانده شدن جاده های مواصلاتی بجستان به سبزوار، توجه خاص به اشتغال و توسعه و عمران شهری و روستایی از جمله نیازهای این شهرستان به شمار می روند و توجه بیشتر مسئوولان را می طلبند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابتدای ورورد به بجستان در مزار شهدای این شهرستان حضور یافت.
بجستان در فاصله 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.