به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری عصر شنبه در حاشیه نشست با مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی و توزیعی پوشاک و نساجی مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: خراسان رضوی پس از تهران و البرز، قطب دوم تولید خودرو و قطعات یدکی در کشور است.
وی اظهار کرد: تلاش بر این است اگر به دلایلی تولید برخی خودروها از رده خارج شود، خودروهای جایگزین با عناوین تجاری صاحب نام در خراسان رضوی تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی گفت: استفاده از منابع مناسب صادراتی و کاهش نرخ تسهیلات برای نوسازی صنعتی واحدهای قطعه ساز در نشستی با حضور مدیران و مسئولان شرکت های خودروساز و قطعه ساز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شریعتمداری با بیان اینکه خراسان رضوی در تولید کفش، پوشاک و چرم از رتبه های برتر در کشور برخوردار است افزود: مشکلات این صنعت نیز در نشستی با حضور دست اندرکاران این صنایع بررسی و راهکارهای لازم ارائه گردید.
وی اظهار کرد: مشکلات عمومی صنعت کشف، پوشاک و چرم شامل نرخ غیر متناسب و شرایط نامتناسب اخذ مالیات بر ارزش افزوده است که لایحه اصلاحی آن در مجلس مطرح است و به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد.
وی زیاد بودن سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات حوزه پوشاک و چرم عنوان کرد.
وی گفت: در نشست مزبور توسعه صادرات، ایجاد بخش های تخصصی برای تولید پوشاک و کفش در شهرک های صنعتی استان و ایجاد زیربناها و تخصیص زمین برای ایجاد واحدهای صنفی و صنعتی تولید کیف و کفش با حداقل هزینه مورد تاکید قرار گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز افزود: در این نشست پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته بررسی و کلیات برنامه های اقتصاد مقاومتی سال جدید تصویب شد که پس از تصویب نهایی به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.
7489/3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.