حجت الاسلام محمد احمدزاده، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین معرفی استعدادهای قرآنی همه ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
وی اظهار کرد: ثبت نام در این دوره از مسابقات از 20 بهمن ماه پارسال آغاز شد و تا 10 اردیبهشت امسال ادامه داشت که متقاضیان خواهر و برادر نام خود را در 15 رشته در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آواها و نغمات دینی ثبت کردند.
وی بیان کرد: رشته های بخش 'آوایی انفرادی' شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم؛ رشته های بخش 'معارفی' شامل 'تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم'؛ رشته های بخش آواها و نغمات دینی شامل 'دعاخوانی، اذان، همخوانی قرآن کریم، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم' است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در 21 شهرستان (به جز مشهد که پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود) به طول می انجامد.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات در بازه زمانی اول تیرماه تا 6 مرداد ماه در مشهد و مرحله کشوری آن از 10 تا 25 مهرماه در اراک برگزار می شود.
وی افزود: خراسان رضوی که به برکت وجود مضجع شریف امام رضا (ع) و همچنین فعالیتهای قرآنی و رهبر فرزانه انقلاب در مشهد مقدس، قطب فعالیت های قرآنی محسوب می شد؛ همواره جایگاه ویژه ای در حوزه مسابقات قرآن کریم داشته و دارد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.