محمدهادی ضیایی مهر، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای سیاست های وزارت راه و شهرسازی ایستگاه‌های مهم و بزرگ کشور به سایر شبکه های حمل و نقلی از جمله مترو و شبکه حمل و نقل درون و برون شهری متصل می شوند.
وی درباره پایانه ترکیبی غرب مشهد گفت: بر اساس طرح مقدماتی، این پایانه پذیرای مسافران خط سه مترو مشهد، راه آهن حومه‌ای گلبهار- مشهد، راه آهن گرگان- مشهد، پایانه‌های اتوبوسرانی برون شهری، درون شهری و تاکسیرانی مشهد خواهد بود.
وی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی خط قطار حومه ای گلبهار- مشهد در حال انجام است و مطالعات ساخت راه آهن گرگان- مشهد نیز انجام شده است .
ضیایی مهر افزود: محدوده زمین مورد نیاز برای ساخت این پایانه تقریبا مشخص شده است و توافقات درخصوص مطالعات جداگانه دستگاههای مختلف از جمله شهرداری مشهد، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نیز انجام شده است.
وی همچنین گفت: طرح جامع ایستگاه راه آهن مشهد به عنوان نخستین طرح جامع در ایستگاههای ریلی کشور به تصویب هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی رسیده است و هم اکنون مطالعات طرح تفصیلی این ایستگاه نیز آغاز شده است .
ضیایی مهر خاطر نشان کرد: اتصال ایستگاه راه آهن مشهد به خط 2 مترو و ساخت ترمینال شماره 2 در این ایستگاه از جمله طرح های موجود در طرح تفصیلی ایستگاه راه آهن مشهد است که اجرای آن با یک شرکت مشاور داخلی منعقد شده و تا پایان امسال به اتمام می رسد.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و 500 کیلومتر در خراسان رضوی قرار دارد.
پارسال 24.5 میلیون مسافر از طریق خطوط راه آهن در ایران جا به جا شدند که سهم راه آهن خراسان از آن 12 میلیون مسافر بوده است .
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.