دکتر محمد کافی روز سه شنبه در مراسم معرفی رئیس جدید مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: امروزه تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه متناسب با تعداد صندلی ‌های دانشگاه نبوده و کمتر از آن است لذا اگر می خواهیم اعتبار خود را حفظ کنیم باید مراکز دانشگاهی ساماندهی شوند.
وی با اشاره به سطح بندی مراکز دانشگاهی کشور اظهار کرد: با این سطح بندی، دانشگاه ها در سطح بین المللی، ملی، منطقه ای و برخی در سطح محلی فعالیت می کنند که دانشگاههای منطقه ای و محلی نباید به فکر تبدیل شدن به دانشگاه های جامع مانند دانشگاه های تهران و فردوسی مشهد باشند.
وی گفت: دانشگاههای منطقه ای و محلی باید نگاهشان به توسعه منطقه و ایجاد برندهای تعریف شده و محدود و درخشش در قاموس این برندها باشند.
کافی افزود: فقط بزرگی دانشگاه مطرح نیست بلکه مهم این است که بتوانیم برای خود برنامه راهبردی تنظیم کنیم و به جای اینکه به فکر توسعه کمی افسار گسیخته باشیم به فکر برند سازی باشیم.
وی اظهار کرد: اثرگذاری دانشگاه ها بسیار مهم است زیرا آنچه می تواند یک دانشگاه و مرکز آموزش عالی را مطرح کند میزان اثر گذاری آن در توسعه منطقه ای، ملی و بین المللی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان معین مرکز آموزش عالی کاشمر معرفی شده است، گفت: باید تلاش کنیم این مرکز روز به روز بالنده تر شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: انتظار داریم مراکز آموزش عالی کاشمر جامعه محور، مسئله محور و موثر بوده و در زندگی مردم و سطح فرهیختگی آنان تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز منطقه ترشیز دارای مراکز دانشگاهی ممتاز شده است گفت: مهمترین رسالت مدیر مجموعه دانشگاهی، ایجاد بستر آرام برای استادان و دانشجویان است.
بهروز بنیادی افزود: رئیس جدید مرکز آموزش عالی کاشمر با حمایت های مسئولان و با انگیزه و انرژی بیشتر به رشد و پیشرفت این مرکز دانشگاهی شتاب شایسته خواهد بخشید تا توسعه همه جانبه و متوازن بر مبنای مزیت های نسبی دیار ترشیز بزرگ ایجاد شود.
در این مراسم از زحمات دکتر محمد شبانی قدردانی و دکتر هادی معماریان خلیل آباد به عنوان رئیس جدید مرکز آموزش عالی کاشمر معرفی شد.
هم اکنون 600 دانشجو در 6 رشته در مرکز آموزش عالی کاشمر مشغول تحصیل هستند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.