پس از تحقق 'برنامه جامع اقدام مشترک' کشورهایی که پیش از آن علیه ایران بودند، در قالب برجام به نوعی در تقابل با نیات شوم آمریکا قرار گرفتند لذا واشنگتن برجام را تهدیدآمیزترین سند بین المللی برای اقتدار خود در دنیا تلقی کرد و همواره به دنبال کارشکنی در اجرای آن بوده است.
به گزارش ایرنا، این موفقیت و اقتدار بین المللی ایران از ابتدا به مزاج آمریکا و رژیم صهیونیستی خوش نیامد لذا بطور مداوم در حال توطئه برای نقض و براندازی برجام بوده اند، غافل از آنکه با سنگ اندازی نتیجه ای جز افزایش قدرت جمهوری اسلامی در سایه وفاق ملی ایرانیان نخواهند گرفت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آغاز روی کارآمدن و حتی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری شعار خروج از برجام را همواره سر می داد و از آن به عنوان ابزار تهدیدی علیه ایران استفاده می کند ولی با این اقدام خود را در مقابل دنیا قرار داده و بد عهدی خود را به همگان اثبات می کند.
این در حالی است که ایران در کنار پایبندی به تعهدات خود به هیچوجه در مقابل تهدیدات بادکنکی ترامپ جا خالی نکرده ومقتدرانه برای دفاع از حقوق خود ایستاده است. در این راه آحاد مردم ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی با وفاق و همدلی ملی بار دیگر خواری و زبونی آمریکا را به دنیا اثبات خواهند کرد.

* برجام در هر شرایطی سند پیروزی بزرگ ایران است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص برجام و تهدیدات ترامپ، به خبرنگار ایرنا گفت: برجام در عرصه جهانی پیروزی بزرگ برای ایران بوده و است زیرا در این قالب، افزون بر 22 ماه شش قدرت برتر دنیا در مقابل ایران به مذاکره نشستند.
سیدجواد حسینی افزود: تایید این معادله بین المللی از سوی شورای امنیت بار دیگر اقتدار ایران را به دنیا نشان داد. جمهوری اسلامی ایران به این توافق دیپلماتیک پایند بوده و حال اگر کشوری این تعهد را نقض کند، پیروزی بزرگی برای ایران خواهد بود.
وی ادامه داد: ملت ایران در تثبیت حق هسته ای خود همدل و همصدا بوده است و در مذاکرات بین المللی و برجام نیز ملت و دولت ایران با حمایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توانست در عرصه بین الملل حرف و خواسته خود را به کرسی بنشاند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط پیش و پس از برجام متفاوت است. در شرایط قبل از برجام ایران با اقتدار توانست حق خود را در قالب آن بگیرد اما در شرایط پسا برجام که آمریکا و ایادی آن به دنبال شکستن برجام و ایجاد گسست هستند، همدلی و وفاق ملی ضروری تر از همیشه است.
وی افزود: در شرایط پسابرجام انسجام، وحدت و همدلی مردم و مسئولان برای مقابله با عهدشکنی آمریکا بیشتر از گذشته است. ترامپ به زعم خود در پی ایجاد اجماع مجدد جهانی علیه ایران است که این خواسته انزوای آمریکا را به دنبال خواهد داشت.
حسینی ادامه داد: در هر صورت برجام سند پیروزی ایران است. ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل خواسته های نامشروع آمریکا و وابستگانش از حق خود کوتاه نخواهد آمد و با وفاق و اتحاد ملی از حقوق حقه دفاع می کنند. نقض برجام به معنای نقض تعهد بین المللی است و این اقدام 100 درصد به ضرر آمریکا خواهد بود.

* در مقابل بدعهدی می ایستیم
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ایران کشور مستقل و قدرتمندی است و اگر برجام را پذیرفتیم برای نشان دادن حسن نیت جمهوری اسلامی به دنیا بود.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: ملت و کشور ایران بدترین شرایط را پشت سر گذاشته ولی برای نشان دادن همراهی با دنیا پای میز مذاکره حاضر شد و تعهد برجام در عرصه بین المللی رسمیت یافت.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده و حتی بیشتر از تعهداتش عمل کرده است. بر این اساس موضوع برجام تمام شده و زیر بار بدعهدی ها نمی رویم.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با وفاق و اتحاد ملی تا وقتی طرف مقابل به تعهداتش پایبند باشد ما نیز به برجام پایبندیم ولی در صورت نقض برجام باید رفتار هشدارآمیز داشته باشیم . در صورت نقض برجام توسط طرف مقابل، باید فعالیتهای هسته ای خود را طبق تکالیف آغاز کرده و نشان دهیم ایران همواره به تعهدات خود پایبند اما در عین حال از حقوق خود نیز دفاع می کند.

* ایران در مقابل ترامپ قدرتمند ایستاده است
رئیس بنیاد امید در خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: وفاق و همدلی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و این وفاق و همدلی در تمامی مقاطع کارگشا است.
حسین امینی افزود: مردم ایران با وجود گرایش های مختلف سیاسی، در برابر توطئه دشمنان متحد و ید واحد هستند. امروز نیز در مقابل یاوه گویی های ترامپ در خصوص برجام وحدت خود را حفظ کرده و قدرتمندانه در مقابل آمریکا و ترامپ ایستاده ایم.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان در مقابل فشار آمریکا سر تسلیم فرود نمی آوریم و نقض برجام به زیان آمریکا خواهد بود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نقص تعهد بین المللی بی اعتمادی دنیا را نسبت به آمریکا به همراه خواهد داشت ولی ایران سیاست های خود را با قوت و قدرت در عرصه بین المللی ادامه خواهد داد.
وی افزود: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و هستند و از خواسته های به حق خود به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند.

* منافع ملی منوط به وحدت در دفاع از برجام است
دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی نیز در خصوص احتمال فسخ برجام توسط ترامپ به خبرنگار ایرنا گفت: برجام توافق ملی و بین المللی است، این توافق مربوط به جریان و جناح سیاسی و گروه خاصی نیست.
جواد آرین منش افزود: قوای سه گانه در داخل و جامعه جهانی در خارج روی برجام توافق کرده اند. امروز منافع ملی ما در گروی وحدت و یکپارچگی ملی در دفاع از برجام است و با سلیقه ای کار کردن سنگ روی سنگ بند نمی ماند.
وی ادامه داد: ترجیح منافع ملی بر سلایق گروهی الزام است. در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا نیز همه در دفاع از برجام و تن ندادن به خواسته آمریکا وفاق داریم.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در شرایط فعلی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای نقض برجام هستند باید تلاش کنیم از برجام به نفع منافع ملی خود استفاده کنیم زیرا نقض برجام و فشارهای سیاسی خارجی به زیان آمریکا خواهد بود.
وی افزود: با توجه به یکپارچگی اروپا در حمایت از برجام، اگر آمریکا بخواهد برای نقض آن پافشاری کند به انزوا خواهد رفت. به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی کشوری در دنیا نداریم که خواهان برهم زدن برجام باشد لذا مخالفت علنی با برجام تنها انزوای نقض کنندگان آن را در پی خواهد داشت.

* رویکرد ترامپ، سبب تحکیم انسجام ملی ایران
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز به تازگی پیرامون همین موضوع، در نشست این شورا گفت: رویکرد ترامپ در زمینه برجام به انسجام ملی و اتحاد جریانهای سیاسی در ایران انجامید.
محمدرضا حیدری افزود: برجام بر اساس سیاست های جمهوری اسلامی ایران، تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و راهبردهای نظام مسیر خود را طی کرد.
وی ادامه داد: اتهامات ناروایی را که رییس جمهوری آمریکا به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران وارد می کند به راحتی می شود در خود آمریکا دید و این مطالب از روی ناچاری بیان می شود.

* ایران در مقابل تهدیدات برجامی آمریکا متحدتر از همیشه
نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برجام معاهده بین المللی و سند قدرت ایران در عرصه های بین المللی است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: در برجام ایران توانست اعتماد کشورهای جهانی را حفظ و وفاق کشورهای علیه خود را بشکند. امروز میدان بازی در دست ایران است و این میدان را با اقتدار حفظ می کند.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به کارشکنی های ترامپ لازم است وحدت و انسجام ملی خود را بیشتر از گذشته به رخ جهانیان بکشانیم. حفظ وفاق و همدلی نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز ضروری است زیرا با خارج شدن ترامپ از برجام ایران لطمه ای نمی بیند بلکه حیثیت آمریکا زیرسئوال می رود.
این نماینده مجلس گفت: برای آمریکایی که ادعای دموکراسی دارد خروج و نقض برجام چهره آن کشور را در عرصه بین المللی مخدوش و بی اعتبار می سازد. برجام اتفاق نظر جهانی مورد وفاق شورای امنیت و سازمان ملل است و در مقابل تهدیدات آمریکا باید بیشتر از همیشه وفاق خود را حفظ کنیم.
7505/1858/1630
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.