ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح که به صورت نمادین در حال اجراست، اطلاع رسانی و افزایش سطح اطلاعات ایمنی دانش آموزان 100 مدرسه حاشیه راههای استان، خانواده آنان و مدیریت سرعت رانندگان در این راههاست.
وی اظهار کرد: در این راستا اعلامیه ای در سطح گسترده تهیه و برای دانش آموزان مدارس یاد شده قرائت می شود و در مراحل بعد این اطلاع رسانی برای والدین دانش آموزان مزبور نیز انجام می شود.
وی گفت: همچنین با هدف حساس سازی مردم به مسائل ایمنی و ترافیکی، کارت نمادین به عنوان کارت واکسیناسیون رفتار ترافیکی منتشر و به دانش آموزان داده می شود و آنان پس از اقدامات تبلیغی برای رانندگان کارت مزبور را به این رانندگان می دهند.
نصری با بیان اینکه این طرح به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل و در هفته جاری آغاز شده است افزود: اقدامات این اداره برای ارتقای ایمنی دانش آموزان در 2 بخش فرهنگی و فیزیکی انجام می شود که طرح یاد شده از جمله اقدامات فرهنگی است.
وی به فعالیتهای فیزیکی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای محوطه مقابل 96 مدرسه حاشیه راههای استان ایمن سازی انجام شد که شامل خط کشی و نصب علائم و تجهیزات آشکارسازی، نصب شیارهای لرزاننده و سرعت کاههای آسفالتی مقابل این مدارس است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.
هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.