علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: پیشرفت و تحول کشور در گرو آموزش و پروش توسعه یافته است از این رو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید موجب تربیت نسل مسولیت پذیر شده و تحول در نظام آموزشی ایجاد کند.
وی اظهار کرد: در نظام آموزشی باید موضوع تربیت و ارتقای فعالیت های فرهنگی و پرورشی با توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید باشد.
وی گفت: این فعالیتها منجر به ارتقای امید، نشاط، سرمایه اجتماعی، دگر خواهی و افزایش اعتماد عمومی می شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: تربیت دانش آموزان در آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که وقتی در معرض آسیب های مختلف قرار می گیرند بتوانند هویت خود را حفظ کنند در غیر این صورت سرخوردگی ایجاد شده و هزینه سنگین به جامعه تحمیل می شود.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی بین دانش آموزان و خانواده های آنان بسیار نقش آفرین باشد.
وی گفت: یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در این استان مشغول تحصیل هستند که هر یک می تواند یک سفیر فرهنگی باشد.
رشیدیان افزود: همکاری های نظام مند و تعامل با خیران و مدیران دستگاه های مختلف توسط مسئولین آموزش و پرورش نیز منجر به توسعه همکاری های نظام مند این سازمان با سایر بخش ها و ارتقای کمیت و کیفیت نظام آموزشی می شود.
وی اظهار کرد: معلمان و استادان باید تکریم شوند و این تکریم نباید محدود به یک روز و یک هفته باشد، احترام به معلم جایگاه خود را از دست نمی دهد و بر اساس نظرسنجی ها بیشترین اعتماد عمومی به معلمان بوده است.
استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.