علی اکبر صالحی روز دوشنبه در مراسم گشایش نخستین دبیرستان انرژیی اتمی در مشهد افزود: هم اکنون چهار مدرسه هسته ای در سطح ایران دایر هستند که موجب افتخار و عزت ایران است.
وی به هدف سازمان انرژی اتمی از تاسیس این مراکز آموزشی اشاره و بیان کرد: ظرف 20 سال فعالیت مدارس هسته ای به خوبی درخشیده و دانش آموزان آنها در المپیادهای کشوری، جهانی و کنکور رتبه های برتر و عالی کسب کرده اند. ادامه همین راه مهمترین هدف تاسیس این مدارس است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یکی از عناصر مهم در ترویج پیشرفت جامعه مدنی را توجه به اصل استاندارد ذکر و بیان کرد: هم اکنون سازمان انرژی اتمی در موقعیتی قرار دارد که هم به دنبال ارائه آموزش استانداردها و هم استاندارد آموزشی به عنوان دو مکمل یکدیگر است.
وی همچنین عرضه استاندارد آموزشی و آموزش استاندارد را دو هدف عمده در ساخت بنایی فاخر برای دبیرستان انرژی اتمی ذکر و بیان کرد: باید در سال حمایت از کالای داخلی به این نکته توجه داشت که کالای داخلی می بایست دارنده مجموعه استانداردها باشند تا شاهد تمایل آحاد جامعه به آنها باشیم.
صالحی افزود: همراهی و همکاری استانداری خراسان رضوی، وزارت آموزش و پرورش و مدیران استانی در ساخت و اجرای دبیرستان انرژی هسته ای در مشهد شایان تقدیر است. آموزش و تربیت در سنت و باورهای دیرین همه جوامع بشری بوده و هست اما در این میان برخی جوامع توجه بیشتری داشته اند و رشد جوامع در عرصه های مختلف به دلیل توجه ویژه به آموزش و پرورش است.
وی گفت: بعد از شکوفایی دوران اسلامی، ایران پیشقراول تولید علم در جهان شد و رشد فاخری در این عرصه داشت. بعد از اسلام، ایران در اندیشه پروری پیشقراول ملتهای جهان شد و اندیشمندانی همچون ابن سینا و ابن هیثم تنها اندکی از آنها هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: عدالت اجتماعی بعد از اسلام در ایران به خوبی جا افتاد و دسترسی به آموزش برای آحاد ملت به طور یکسان فراهم شد. جمهوری اسلامی این عدالت اجتماعی را پس از انقلاب به مراتب بیشتر فراهم کرده که موجب شد اغلب استعدادهای بالقوه ایرانی به دانش دسترسی یابند.
دبیرستان سازمان انرژی اتمی مشهد در زمینی به مساحت 2500 مترمربع با زیربنای 4460 مترمربع در چهار طبقه بنا شده است. این دبیرستان با هزار و 170 مترمربع فضای آموزشی حاصل تفاهم سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش و پرورش است. نخستین دبیرستان سازمان انرژی اتمی در خراسان رضوی شامل 14 کلاس درس و مجهز به سه مجموعه آزمایشگاهی است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.