علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خراسان رضوی در مشهد افزود: هفته آینده میزبان رئیس جمهوری و هیات همراه هستیم و امیدواریم این سفر منشا خیر و برکت باشد و دستگاههای اجرایی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
وی در ادامه همچنین شوراهای شهر و روستا را دارای ظرفیت بالا در حل معضلات اجتماعی توصیف و بیان کرد: می توان با همکاری نزدیک شوراها و دستگاههای متولی شاهد کاهش معضلات اجتماعی و افزایش هنجارهای اجتماعی بود.
استاندار خراسان رضوی شوراهای شهر و روستا را بزرگترین شبکه منتخب مردمی در ایران توصیف و بیان کرد: در کشور حدود 160 هزار نفر عضو نظام شورایی هستند که در کنار دستگاههای اجرایی نقش موثری در رفع معضلات شهرها و روستاها دارند.
وی ادامه داد: از دوران فعالیت دولت یازدهم زمان مناسبی برای شکوفاتر شدن شوراها و تقویت تعامل و همکاری شوراها با دستگاههای اجرایی فراهم شده است لذا امیدوارم در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا نیز با همدلی، همراهی و همکاری بین دستگاههای مختلف اجرایی گامهای موثری در جهت رفع معضلات شهر و استان برداشته شود.
رشیدیان گفت: شناسایی مشکلات جامعه، درک درست معضلات، اولویت بندی، پرهیز از نگاه جناحی، قومی و سلیقه ای نسبت به مسائل موجود در سطح شهر و روستا و نپرداختن به مسائل خارج از وظیفه از مهمترین الزامات شوراهای شهر و روستا است. شوراها با توجه به موضوعات مسئولیتی باید با بکارگیری و استفاده از ظرفیت آحاد مردم، جوانان و نخبگان بر مشکلات حوزه کاری خود فائق آیند.
وی در ادامه همچنین یکی از مهمترین بحرانهای گریبانگیر خراسان رضوی را کم آبی ذکر و بیان کرد: قناتهای استان هنوز این ظرفیت را دارند که مشکل آب را تا حدودی حل کنند اما برای سازگاری با مساله کم آبی باید همکاری بیشتری داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: جمع آوری پسابها و تصفیه فاضلاب، جداسازی آب شرب از آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز، بهره وری و مدیریت مصرف از جمله مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه باشند.
وی در ادامه به شعار سال 'حمایت از تولیدات داخلی' نیز اشاره و بیان کرد: شهرداریها و دهیاریها می توانند در تحقق این امر نقش مهمی ایفا کنند البته در این میان توجه به ارتقا کیفیت تولیدات داخلی نیز از اهمیت بسیار برخوردار است.
نهم اردیبهشت ماه به عنوان 'روز ملی شوراها' نام گرفته است. 9 هزار نفر منتخبان مردم در شوراهای شهری و روستایی استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی عضویت دارند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.