حجت الاسلام عباس محمد حسنی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بعد از انقلاب ارتش به تمام معنا متحول شده و حضور عناصر فراوان متدین در ارتش از جمله دستاوردهای انقلاب می باشد.
وی اظهار کرد: بخش عظیمی از دستاوردها و پیشرفتهای ارتش مرهون راهنمایی های رهبر معظم انقلاب است. وی ادامه داد: فعالیت و حضور بسیار گسترده نیروهای ارتشی در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه نیز به گونه ای بود که رضایت رهبری را در پی داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: ارتش شمال شرق کشور رنگ و صبغه حضرت امام رضا(ع) را دارد و فرماندهان آن نیز از ذخایر دفاع مقدس هستند.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: بین ارتش و سپاه در این استان صمیمیت و روابط نزدیک برقرار است و فضای سیاسی حاکم بر ارتش شمال شرق نیز پاک و منزه است.
وی اظهار کرد: هر چه انقلاب به پیش می رود، وابستگی آن به حضرت امام زمان (عج) بیشتر نمایان می شود و عنایات آن حضرت است که زمینه ظهور را آماده و مدیریت می کند.

*دفاع از نظام محور رسالت ارتش است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از این دیدار نیز در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی ارتش شمال شرق کشور در مشهد گفت: آنچه ارتش ما را از دیگر ارتشهای جهان متمایز می کند وابستگی آن به وجود امام عصر(عج) است.
آیت الله علم الهدی افزود: اعتقاد ما به نظام اسلامی بر مبنای اندیشه سیاسی و یک نظام مدیریتی محض نیست بلکه موسس این نظام حجت امام زمان (عج) و ادامه دهنده آن هم حجت اوست.
وی اظهار کرد: این نظام دینی است و همه اندیشه ها و بینش های ما باید مبتنی بر باورهای دینی ما باشد.
وی با بیان اینکه دفاع از دین و انقلاب محور رسالت ارتش در این کشور و نظام است گفت: رسالت عقیدتی سیاسی این است که این موقعیت و رسالت را پایدار نگه دارد و تنها نهادی که می تواند ارتش را پای وجود امام زمان (عج) بیاورد، عقیدتی سیاسی است که باید ایمان و اخلاص روزافزون را به عنوان مهمترین امکان دفاعی بوجود آورد.
آیت الله علم الهدی افزود: آنچه در نیروهای نظامی و ارتش نباید انجام شود، عمل سیاسی است اما فهم سیاسی لازم است زیرا فهم سیاسی همپای فهم دینی است و ارتش پیش از دفاع از جان و مال و امنیت مردم، مدافع دین و انقلاب و نظام دینی است.
وی اظهار کرد: برای افزایش فهم سیاسی در ارتش همپای فهم دینی باید راهبرد ولایی بودن و ولایت گرایی را دنبال کنیم.
وی گفت: مساله ولایت شناسی، دشمن شناسی و جریان شناسی به ویژه در زمانی که دشمن از طریق جنگ نرم وارد شده است و آنرا با قدرت ادامه می دهد بسیار مهم است.

* ارتش انحراف سیاسی ندارد
ارشد عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور هم در این دیدار گفت: ارتش ایران قویترین، شجاع ترین، آماده ترین، مقاوم ترین و دشمن شناس ترین ارتش کشورهای اسلامی و بلکه دنیاست و هیچگونه انحراف سیاسی نداشته و تحت امر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام عباس مقدسیان افزود: تنها ارتشی که در دنیا و کشورهای اسلامی به رغم مشکلات اقتصادی هدفدار، آماده، خودکفا، با انگیزه معنوی و دارای بصیرت می باشد، ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی اظهار کرد: انسجام یگانهای ارتش و سایر نیروهای مسلح را مدیون خون شهدا، فرماندهی رهبر معظم انقلاب، حضور روحانیون در یگانها و حمایت مردم می دانیم.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.