سید حسین احمدی سلیمانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: میزان فروش محصولات این مجتمع در سال گذشته 18 هزار میلیارد ریال و مالیات بر ارزش افزوده آن یک هزار و 800 میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: درآمد این مجتمع از سال 90 تا 96 حدود سه برابر شده و جمع کل مالیاتهای پرداختی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده فروشها نیز در این مدت پنج برابر شده است.
وی گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت فقط از معافیت های مالیات صادرات استفاده کرده و معافیت مالیاتی دیگری نداشته ایم.
احمدی سلیمانی افزود: در این مدت ظرفیت واحد احیای این شرکت 2 برابر شده و خط گندله سازی وارد مدار گشته و امسال نیز میزان فروش این مجتمع افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه امروز یکی از چالش های پیش رو بحران آب است اظهار کرد: 40 درصد از آب مصرفی این مجتمع از طریق چاههای عمیق و 60 درصد از آب سد بار تامین می شود.
وی گفت: بر اساس آمار مسئولان امور آب نیشابور، یک هزار و 900 حلقه چاه آب در دشت نیشابور وجود دارد که سرجمع آب استحصالی از این چاهها 550 تا 600 میلیون متر مکعب در سال است و مقدار آبی که در این مجتمع مورد استفاده قرار می گیرد 2 و نیم میلیون متر مکعب در سال می باشد که کمتر از نیم درصد آب استحصالی از چاه های این دشت است.
مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان افزود: این مجتمع برای انجام مطالعه، پژوهش، برگزاری کنفرانس و فرهنگ سازی در کودکستان ها و مدارس در زمینه های حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه مجتمع فولاد خراسان باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای 2 هزار و 800 نفر شده است اظهار کرد: 2 هزار و 500 راننده سالیانه چهار میلیون تن مواد اولیه مورد استفاده این مجتمع را تامین می کنند.
مجتمع فولاد خراسان در منطقه ای به مساحت یک هزار و 400 هکتار در 15 کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد.
این مجتمع شامل 6 کارخانه گندله سازی با ظرفیت 2 و نیم میلیون تن، 2 واحد احیای مستقیم با ظرفیت یک و 6 دهم میلیون تن، 2 واحد فولادسازی با ظرفیت یک و چهار دهم میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت 640 هزار تن در سال است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.