ابراهیم نصری، یکشنبه در همایش روز ملی ایمنی حمل و نقل افزود: اگر دولت در مقابل گرانی حمل و نقل خصوصی، حمل و نقل عمومی را رایگان کند باز هم به واسطه کاهش تلفات انسانی، سود خواهد برد.
وی گفت: تلفات در حمل و نقل عمومی بسیار کمتر است چرا که این نوع تردد در یک چهارچوب نظارت شده انجام می شود.
نصری با بیان اینکه بیش از 90 درصد جابه جایی ها از طریق جاده انجام می شود ، گفت: چرا حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نمی کند؟ یک دلیل گران بودن وسیله حمل و نقل عمومی است. از طرفی بخشنامه شده که اتوبوسها پس از 12 سال حق جا به جایی دربستی مسافر را ندارند.
وی افزود: تولیدات داخل تنها 10 درصد نیاز ناوگان حمل و نقل جاده ای را تامین می کند که البته رانندگان و خریداران حق انتخابی نیز ندارند.
نصری اضافه کرد: چرا خریدار مجبور است اتوبوس کم کیفیت اسکانیا را بخرد و هیچ رقابتی در این بخش وجود نداشته باشد، تا چه زمانی مدام اعلام کنیم مقصر راننده و خطای انسانی است.
نصری تاکید کرد: علاوه بر تغییر سیاستهای اجرایی توسط مجریان، برای ترغیب مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند تغییر سیاستهای کلان کشور هستیم .
وی گفت: در اختصاص بودجه اولویت باید به نگهداری راهها اختصاص یابد و ساخت پس از آن باشد. اعتبارات ایمنی نیز باید در زمان خود انجام شد نه اینکه اسناد خزانه سال 96 را امسال بدهند، با این نوع بودجه دهی نمی توان طرح های نگهداری راه را به درستی به مناقصه گذارد.
ماهانه به طور میانگین 10 میلیون تردد در جاده های بین شهری و روستایی خراسان رضوی انجام می شود و سالانه 6 هزار تصادف دارای کروکی ثبت می شود.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.
هفتم اردیبهشت ماه در تقویم کشور روز ایمنی و حمل و نقل عمومی نام گرفته است.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.