عباسعلی کیانی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر رفت و آمد افراد مشکوک در منطقه تاغزار روستای حارث آباد واقع در جنوب سبزوار ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی موفق به دستگیری این افراد در حین قطع و حمل چوب درختچه های تاغ شدند.
وی ادامه داد: از دو نفر آنها چهار کیسه ذغال کشف شد که بر مبنای نظر کارشناسان از 15 اصل تاغ استحصال شده بود. در پی دستگیری این افراد و کشف انبار آنها نیز چهار کوره ذغال شناسایی شد که ماموران یگان حفاظت آنها را تخریب کردند.
او گفت: همچنین در عملیاتی دیگر از یک زن و مرد سه اصل تاغ قطع شده به همراه یک استر سرشاخه تاغ کشف گردید که ضمن تحویل متهمان به دادگستری پرونده متخلفان جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار افزود: قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزارهای این شهرستان است که سودجویان با هدف تهیه ذغال نسبت به قطع آنها اقدام می کنند.
وی ادامه داد: 50 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شنهای روان و کاهش ریزگردها نقش موثری دارد اما به سبب کمبود نیروی حفاظتی در منطقه، تاغزارها در معرض تهدید سودجویان است.
800 هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری سبزوار عرصه منابع طبیعی است. تاکنون برای 750 هزار هکتار از زمینهای ملی این شهرستان سند مالکیت به نام دولت صادر شده است. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.