منصور غلامی روز جمعه در چهلمین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور، در مشهد افزود: همچنین بازنگری در محتوای دروس دانشگاهی و هدایت به سمت محتواهای تاثیرپذیر در جامعه، از برنامه های در دست اجرا در وزارت علوم است.
وی ادامه داد: در این راستا از پاییز گذشته کارگاههای مهارت آموزی حین تحصیل برای دانش آموزان در حال برگزاری است.
وزیر علوم همچنین بر لزوم تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید و بیان کرد: موانع این ارتباط در دست احصا است تا بتوان در این زمینه به شاخص مورد قبول رسید.
وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در منطقه و دنیا در جایگاه برتر رشد و شتاب علمی قرار دارد که باید این شاخص حفظ شود. دانشگاهها باید در طراز انقلاب باشند. برای حرکت در طراز جهانی مانعی در نگاه ایدئولوژی انقلاب و اسلام وجود ندارد. برای حراست از نگاه اسلام نسبت به علم و عالم باید بیشتر تلاش کرد.
غلامی افزود: در دانشگاهها در جایگاه حساسی قرار داریم و در سرنوشت جامعه می توانیم تاثیر جدی داشته باشیم. در دانشگاهها به مباحث مربوط به هم اندیشی بطور وسیع پرداخته نشده است. هم اینک که دشمن در تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است باید با افزایش و توجه به فعالیتهای مشترک و کارهای جمعی در فضاهای دانشگاهی این ترفندها خنثی شوند.
وی همچنین بر ایجاد نشاط و افزایش امید به آینده در بین جوانان و دانشجویان تاکید و بیان کرد: از طریق تقویت اعتقادات مذهبی و مباحث اجتماعی باید این مهم محقق شود. همچنین باید در تعامل با جوانان به روز و از مسائل روز کشور آگاه باشیم، حفظ ارتباط با نسل جوان نزدیکی دوره سنی نمی خواهد. بسیاری از اساتید رابطه پدرانه با دانشجویان دارند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بر تقویت حضور اساتید معارف و فعالان فرهنگی در جمع دانشجویان تاکید و بیان کرد: تحقق این امر نقش مهمی در کاهش آسیبها دارد.
چهلمین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور از پنجم تا هفتم اردیبهشت جاری در مشهد ادامه دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.