علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در محل یکی از واحدهای شهرک فناوریهای برتر مشهد، افزود: هم اینک ظرفیت خوبی برای شیرخشک تولیدی خراسان رضوی به کشور روسیه وجود دارد.
وی ادامه داد: مصرف شیرخشک در خراسان رضوی محدود اما در کشور روسیه بسیار بالا است لذا برای تامین نیاز آن کشور باید کیفیت و قیمت شیرخشک تولیدی این استان اصلاح شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: برخی واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی قادر به بازپرداخت تسهیلات بانکی نیستند. باید مشابه کلینیکهای صنعت برای واحدهای صنعتی، کلینیکهایی برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی نیز ایجاد شود.
وی افزود: سالانه 250 میلیون دلار کره به صورت فله ای وارد خراسان رضوی می شود لذا برای مدیریت این بخش ابتدا باید همه واحدهای تولیدی که کره خارجی وارد و آن را فرآوری می کنند شناسایی شوند و سپس به همه آنها توصیه موکد شود از کره تولیدی داخل استفاده کنند.
رشیدیان در ادامه همچنین ظرفیت سیلوهای خراسان رضوی را 600 هزار تن ذکر و بیان کرد: بخش عمده ای از این ظرفیت خالی است. در کنار آن 28 کارخانه آرد با یک میلیون و 400 هزار تن ظرفیت در استان وجود دارند که کمتر از ظرفیت خود تولید دارند. ظرفیت تولید گندم و کارخانجات آرد تناسبی ندارند لذا دیگر نیازی به راه اندازی واحد جدید برای تولید آرد نیست مگر اینکه واحد تولیدی متعهد شود محصولش را صادر کند.

* اجرای 77 درصد مصوبات کارگروه تسهیل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پذیرش پرونده های واصله در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پارسال نسبت به سال ماقبل 100 درصد بیشتر شد. همچنین مصوبات این کارگروه شش درصد افزایش یافت.
راضیه علیرضایی افزود: در مجموع 77 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اجرایی شده است.
وی ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی پارسال 110 نشست داشت که در آن 708 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی بررسی شد. تعداد مصوبات این کارگروه 982 مورد بود که از این تعداد 756 مورد اقدام شده، 126 مصوبه در دست اقدام و 100 مورد هنوز پیگیری نشده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده موضوعات مصوبات به ترتیب مربوط به امور بانکی با 263 مصوبه، تامین اجتماعی 197 مصوبه و امور مالیاتی 196 مصوبه بوده است.
وی افزود: پارسال در مجموع هفت هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید به هزار و 92 واحد تولیدی در خراسان رضوی پرداخت شد.
استاندار خراسان رضوی امروز از دو واحد تولیدی شیر پگاه و پارس سامان ایرانیان تولید کننده لامپهای ال.ای.دی بازدید و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی کرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.