به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد، پنجشنبه در همایش تجلیلی - آموزشی مددکاران و مشاوران بنیاد شهید کشور در مشهد افزود: این در حالی است که پایداری و آرامش زیرساختهای روانی و اجتماعی، مبنای پیشرفت علمی و اجتماعی جوامع مترقی است.
وی گفت: وقتی جامعه دچار ناآرامی روانی باشد تولیدات علمی و اجتماعی ندارد و اگر تولیدی هم باشد متاثر از آن است چنانکه بعد از حمله مغول، تصوف و گوشه نشینی به عنوان یک واکنش غیر اجتماعی، تنها تولید جامعه آن دوران بود.
کاویانی راد اظهار کرد: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، نباید با حفره هایی در جامعه روبه رو باشیم که ناشی از برخی ناهنجاریهای اجتماعی است، حفره هایی که برخی در حال فروخوردن دستاوردهای اجتماعی، معنوی و اخلاقی نظام است.
معاون فرهنگی بنیاد شهید گفت: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در این سالها بارها بر لزوم ترمیم و اصلاح زیرساختهای اجتماعی تاکید کرده اند.
وی افزود: متاسفانه اعصاب و حال روانی مردم خوب نیست، چنانکه در قعر جدول میزان رضایت و شادکامی قرار گرفته ایم که همه نشان دهنده همین توجه نکردن به زیرساخت های روانی جامعه است .
کاویانی راد خاطرنشان کرد: مخاطب آموزه های اخلاقی در اجتماع نیز انسانهای آرام هستند و لذا برای تاثیرگذاری آموزشی بر جامعه ناآرام و آشفته علاوه بر نصایح باید به مداخلات درمانی روی آورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خدمت به خانواده معظم شهدا، به عهده گرفتن مددکاری اجتماعی مقدس ترین قشر جامعه توسط مددکاران بنیاد شهید بسیار با ارزش است.
سیدجواد حسینی افزود: 100 پروژه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی با 120 میلیارد ریال بودجه در خراسان رضوی اجرا شده است.
وی گفت: نتیجه این اقدامات در استان منجر به کاهش 12.8 درصدی طلاق، کاهش 10 درصدی جرائم حاشیه شهر مشهد و کاهش 17 درصدی ورودی زندانیان مواد مخدر در استان بوده است.
وی بیان کرد : جمهوری اسلامی امروز از دو نوع نگاه غیرموثر عبور کرده است. در ابتدای انقلاب نگاه اخلاق محور در مقابله با ناهنجاریها وجود داشت که در دهه نخست انقلاب برای کاهش مشکلات اجتماعی موفق نبود.
حسینی اضافه کرد: در دهه دوم انقلاب کشور رویکردی کنترلی با ابزار پلیسی را در برخورد با ناهنجاریها اتخاذ کرد که باز هم به نتیجه مطلوبی ختم نشد.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه سوم، نگاه کشور اجتماعی شد و رویکرد اجتماعی در برخورد با ناهنجاریها به نگاه های امنیتی و سیاسی و غیر اجتماعی تقلیل پیدا نکرد، خوشبختانه با این تغییر رویکرد اقدامات مناسب تربیتی در جامعه اصلاح و اجرا شد.
حسینی گفت: در دهه سوم انقلاب بود که مجازاتها با هدف بازسازی و تربیت انجام شد و پسوند اقدامات تربیتی به عنوان سازمان زندانها اضافه شد.
وی اظهار داشت: اگر امروز در همه کلانتری ها مددکاران اجتماعی حاضرند به دلیل اقدامات و تغییر رویکردهای مددکاری اجتماعی در دهه سوم انقلاب است.
همایش آموزشی یک روزه مددکاران اجتماعی بنیاد شهید با حضور 600 مددکار و مشاور این نهاد، پنجشنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.