مهدی جعفری مقدم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری این دوره از مسابقات با حضور موثر و رقابت رفاقت گونه دانش آموزان شرکت کننده برگزار شد و دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات را سفیران قرآنی می دانیم که پس از بازگشت به شهر و دیار خود در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می کنند.
وی با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان دختر16 شهرستان خراسان رضوی اظهارکرد: مسابقات در 10 رشته شامل قرائت؛ ترتیل؛ حفظ؛حفظ ویژه ؛نهج البلاغه ؛اذان؛ صحیح خوانی نماز ؛مفاهیم قرآن کریم ؛ صحیفه سجادیه و باحضور داوران استانی برگزار شد.
جعفری مقدم افزود :شرکت کنندگان در این مسابقات از شهرستان های مه ولات؛ احمد آباد؛ سرولایت؛ باخرز؛جلگه رخ؛ خوشاب؛ داورزن؛ درگز؛رشتخوار؛ زاوه؛ صالح آباد؛ کلات؛کدکن؛ کوه سرخ؛ میان جلگه و نوخندان) با جمعیت 380 دانش آموز دختر متوسطه دوره اول و دوم امروز به کار خود خاتمه داد.
وی افزود: مسابقات قرآنی در استان خراسان رضوی به سه گروه تقسیم شده است که گروه اول در ناحیه یک مشهد؛ گروه دوم در شهرستان فریمان و گروه سوم با مشارکت 16شهرستان استان خراسان رضوی به مدت دو روز در مه ولات برگزار شد.
وی گفت: اظهار رضایتمندی دانش آموزان از برگزاری برنامه های متنوع و تفریحی در اردوگاه فرهنگی وتربیتی حضرت قائم روستای مهنه؛ عطرافشانی و گلباران مزارشهید گمنام شهر فیض آباد در این دوره از مسابقات مایه بسی مباهات و افتخار است.
شهرستان مه ولات 9هزار دانش آموز دارد که در 112مدرسه که 750 دانش آموزآن در 12 مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
مه ولات برای ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان دو اردوگاه ، دو دارالقرآن و دو کانون فرهنگی تربیتی دراختیار دارد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.