به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، چهارشنبه در نشست نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با فعالان این حوزه در خراسان رضوی گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نیروهای جهادی مشهد و استان خراسان رضوی است که تجربه موثر جهادی خود را در نقش وزارتی به کار بسته است.
وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت به عنوان نسخه برداشت شده از جهاد سازندگی است، ادامه داد: این طرح تا جایی که روحیه جهادی خود را حفظ کرد، برای مردم مفید، موثر و موجب ایجاد رویکرد مثبت در عرصه بهداشت و درمان کشور شد اما از آن پس که روحیه جهادی آن تغییر کرد، دیگر کاربرد موثری نداشت.
وی گفت: جهاد سازندگی در حقیقت معجزه مقدسی است که با نقش آفرینی در کنار سپاه پاسداران به عنوان دو بازوی تامین و توسعه اقتصادی در ساختار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت موثر داشته است.
وی اظهار کرد: زمانی که جهاد سازندگی به دستور رهبری وارد میدان کشاورزی شد حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی ایجاد شد تا خاصیت جهادی را در حوزه کشاورزی به عنوان بنیه و عامل اصلی توسعه و تامین اقتصادی کشور حفظ کند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: این امر اقتضا می کند تمامی امامان جمعه و نهادهای موثر در این مسیر با وزارت جهاد کشاورزی و به خصوص دفتر نمایندگی ولی فقیه در این وزارتخانه نهایت همکاری و همراهی را با هدف پیشبرد امور داشته باشد.
علم الهدی گفت: همکاری امامان جمعه در شهرستانها و بخش های مختلف ظرفیت بسیار بالایی است که به پیشبرد و اجرای برنامه های آگاهی سازی و ترویجی کمک فراوانی می کند بنابراین باید از این ظرفیت بهره کافی برده شود.
وی ادامه داد: اگرچه استان خراسان رضوی در سالهای اخیر با وضعیت خشکسالی فاجعه آمیزی رو به رو شد اما با تلاشها و برنامه ریزی های جهادگونه نه تنها شاهد کاهش محصولات نبوده ایم بلکه رشد تولید و توسعه باغی و کشاورزی قابل تحسین است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تنها بخش خسارت دیده که به شدت از خشکسالی آسیب دیده، حوزه دامپروری استان است که متاسفانه در حوزه عشایر و دامداران روستایی به دلیل برخی مسائل و از جمله اجرای طرح های آبخیزداری با کمبود مرتع برای دام مواجه هستیم.
علم الهدی تاکید کرد: لازم است با مدیریت تصمیمات و برنامه های حوزه منابع طبیعی، چراگاه لازم در اختیار دامداران شمال استان و شمال مشهد که به شدت از وضعیت موجود متضرر شده اند، رونق دوباره ای به بخش دام و تولیدات دامی داده شود.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.