در این بیانیه که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت با محکومیت این حرکت هتاکانه خبرنگار یکی از روزنامه های سراسری، در صفحه توییتر شخصی خود، آمده است: با همه حرمتی که برای قلم، صاحب قلم و هویت صنفی خود قائلیم، اما برخی قلم های حرمت شکن را از خود ندانسته و آثارِ کلامِ موهنشان را محکوم می نماییم.
این بیانیه می افزاید: اصحاب قلم و رسانه همواره خود مرزداران حریم ها و حرمت هایند و دیگران را به رعایت آن حتی در حق تک تک آحاد شهروندان توصیه می کنند و قطعا نمی توانند بپذیرند که فردی به نام خبرنگار، نه در رسانه رسمی که حتی در توییت در فضای مجازی، پنجه بر رخ حقیقت کشد و قلم به هتک بچرخاند و ندانسته مرتکب فعل حرام شود.
در ادامه آمده است: ما بد را، حرام را و حرمت شکنی را از هرکه باشد بد می دانیم و محکوم می کنیم؛ اما اگر کسی در صنف ما جا گیرد و بد بنویسد و حرمت بشکند و حرام مرتکب شود، به حرمت قلم که مستظهر به سوگند خداوندی است، رفتارش را بیش از همیشه تقبیح می کنیم .
در بخشی دیگر از این بیانیه تاکید شده است: شرمسارانه از آستان مقدس امام رئوف (ع) عذرخواهی کرده و از عاشقان حضرتش نیز که کسی در این کسوت، به سخیف کلماتی، ما را و همه را دل شکسته است.
در پایان این بیانیه آمده است: خانه مطبوعات خراسان رضوی، ضمن محکوم کردن شدید این حرکت ناشایست، همکاران خود را به دقت افزون تر در قلم زنی می خواند تا هرگز شاهد ماجراهایی از این دست نباشیم.
این فعال رسانه ای روز یکشنبه در صفحه توییتر خود، مطالب توهین آمیزی نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) توییت کرده بود که روز دوشنبه به اتهام توهین به مقدسات به دادسرا احضار شد.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.