به گزارش ایرنا بتول گندمی، یکشنبه در نشست مشترک مدیران مرکز مطالعات شهرداری های تهران و مشهد افزود: جلوگیری از انجام مطالعات و پژوهش‌های تکراری در دیگر شهرها از مزایای تبادل تجربیات است.
وی بیان کرد: در 4 دهه بعد از انقلاب آسیب های زیادی از نحوه اداره شهرها متحمل شده ایم و در هر مرحله هر فردی خواستار این بود که از نقطه صفر شروع کند، همه در کنار هم حرکت نکردند و گاهی نیز نگاه‌های سیاسی غلبه یافت.
گندمی ادامه داد: مبنای کار شورای پنجم شورا و شهرداری این است که هر چه در گذشته در شهر مشهد و سایر کلانشهرها صورت گرفته مبنای عمل باشد و جایی که نیاز به مطالعات بیشتر است به آن پرداخته شود.
وی افزود: باید مبادله تجربیات مطالعاتی و پژوهشی در شهرداری‌های همه کلانشهرها انجام شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش درآمد، کاهش هزینه‌هاست، خاطرنشان کرد: با کاهش هزینه‌ها باید انقباضی‌تر عمل کنیم تا موفق باشیم و باید مطالعات پژوهشی به درستی انجام گیرد تا کاربردی شود.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز در این نشست اظهار کرد: بخشی از پژوهش‌ها جامع و منظم نیست و یا بدون در نظر گرفتن مقتضیات بومی و محلی کار انجام می‌شود که منجر به دوباره کاری می شود و این امرآسیب‌زا است.
محمدرضا جوادی یگانه با بیان اینکه تجربیات موفق و ناموفق به پژوهش تبدیل نشده و به اشتراک گذاشته نمی‌شود، افزود: هرچه پژوهش ها، محدودیت ها و فرصتها بیشتر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد امکان موفقیت آن بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: آغاز تبادل تجربیات فرصت خوبی است و آغاز آن از جوار امام رضا(ع) فرصت مغتنمی است تا اطلاعات موجود بین شهرداری تهران و مشهد مبادله شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: بیش از پنج هزار مقاله در عرصه مدیریت شهری با شهرداری تهران اشتراک‌گذاری می‌شود.
شهریار آل شیخ افزود: این هم‌افزایی در توسعه دانش مدیریت شهری موثر است و در شهر مشهد در حوزه مداخله در بافت‌ها، تجربیات موفق و ناموفق بسیاری شکل گرفته که می‌تواند مستندسازی شده و در اختیار دیگر شهرها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در شهر تهران نیز تجربیات بسیاری شکل گرفته که قابل بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: در اصفهان، شیراز و سایر شهرها نیز تجربیاتی وجود دارد که ظرفیت اشتراک گذاری دارد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سامانه پژوهشیار در شهرداری مشهد در دست راه‌اندازی است و این سامانه پژوهش‌های شهری برخی شهرداری‌ها را پوشش می دهد و تا پایان سال این سامانه مورد استفاده قرار می گیرد.
این نشست امروز در محل سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.