مهدی جعفری مقدم سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات قرآن؛ عترت و نماز دانش آموزی در گروه 3 استان با حضور 16 شهرستان (مه ولات؛ احمد آباد؛ سرولایت؛ باخرز؛جلگه رخ؛ خوشاب؛ داورزن؛ درگز؛رشتخوار؛ زاوه؛ صالح آباد؛ کلات؛کدکن؛ کوه سرخ؛ میان جلگه و نوخندان) با جمعیت 640 دانش آموز (340دختر و 300پسر) متوسطه دوره اول برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در تاریخ دوم مرداد به مدت پنج روز برگزار خواهد شد افزود: این مسابقات در 10 رشته ( قرائت؛ ترتیل؛ حفظ؛حفظ ویژه ؛نهج البلاغه ؛اذان؛ صحیح خوانی نماز ؛مفاهیم قرآن کریم ؛ صحیفه سجادیه) و قضاوت و داوری 54 داور استانی برگزار می شود.
جعفری مقدم تصریح کرد: این مسابقات به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان در رشته های قرآن ؛ عترت و نماز از مرحله آموزشگاهی کشوری برگزار می‌شود که در این مرحله نفرات اول همه رشته های ذکر شده از شهرستان ها به رقابت می پردازند و نفرات ممتاز گروه‌های سه‌گانه استان در رقابت فینال استانی شرکت و منتخبین به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
رییس آموزش و پرورش شهرستان مه ولات گفت: تیم 72 نفری این شهرستان نفرات اول پایه های تحصیلی هفتم تا یازدهم دبیرستان های متوسطه دوره اول و دوم در این مسابقات به رقابت می پردازند.
وی افزود: مسابقات قرآنی در استان خراسان رضوی به سه گروه تقسیم شده است که گروه اول در ناحیه یک مشهد؛ گروه دوم در شهرستان فریمان و گروه سوم با مشارکت 16شهرستان استان خراسان رضوی در مه ولات برگزار می شود.
شهرستان مه ولات 9هزار دانش آموز دارد که در 112مدرسه که 750 دانش آموزآن در 12 مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
مه ولات برای ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان دو اردوگاه ، دو دارالقرآن و دو کانون فرهنگی تربیتی دراختیار دارد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.