محمدعلی نبی پور روز سه شنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گناباد افزود: در زمان وقوع بحران هیچکدام از دستگاههای اجرایی ذیربط محدوده استحفاظی معین ندارند لذا باید با هم افزایی همه بخشها و متولیان مربوطه از تمام ظرفیتها و امکانات برای کاهش تبعات بهره گرفت.
وی همچنین از گزارش نادرست برخی دستگاههای اجرایی نسبت به وضعیت موجود و مشکلات عمومی در زمان حوادث غیرمترقبه انتقاد و بیان کرد: باید مسائل و گزارشها به درستی احصاء و با مسوولیت پذیری بیشتر ارائه شوند.
محمدرضا حجازی بخشدار کاخک گناباد نیز در این نشست گفت: بارش شدید باران، سیل و تگرگ ظرف دو روز اخیر موجب خسارت 20 تا 90 درصدی به 85 کیلومتر از جاده ها، راههای دسترسی بین مزارع و انسداد تعدادی از محورها از جمله در مناطق درب صوفه، تک میدان، صالح آباد و زیرجان شد که هم اینک بازگشایی شده اند و تردد در آنها جریان دارد.
نایب رئیس شورای اسلامی گناباد هم گفت: طی بارندگیهای شدید اخیر بخشهایی از سیل بند گناباد آسیب دیده و این مساله بخشهایی از شهر و به خصوص منطقه قصبه و بافت قدیم را با تهدید جدی سیل مواجه کرده است.
علیرضا موحد افزود: باید با بازگشایی معبر و انتقال بخشی از آبهای انباشتی این تهدید را کاهش داد و در نخستین فرصت نسبت به اصلاح آسیب دیدگیها اقدام کرد.
شهردار گناباد نیز گفت: امکانات و زیرساختهای بسیار ضعیف و نداشتن امکاناتی مانند بیل مکانیکی، جرثغیل و بالابر از مشکلات مهم شهرداری این شهر برای مقابله حوادث غیرمترقبه است.
عباس علائی افزود: بارش شدید باران طی دو روز گذشته موجب آبگرفتگی و مسدود شدن و ریزش بسیاری از معابر و کانالهای شهر گناباد شده و همه این کانالها بدون استحکام نیازمند اصلاح و بازسازی جدی هستند. برخی ساخت و سازهای غیرمجاز و در مسیر مسیلها از جمله در شهرک توحید نیز بر دامنه مشکلات افزوده است.
وی ادامه داد: با تلاش کارکنان شهرداری گناباد 150 مورد آب گرفتگی در معابر عمومی برطرف و این معابر بازگشایی شدند.
رئیس اداره هواشناسی گناباد هم گفت: 44 میلیمتر باران ظرف سه روز اخیر در این شهرستان بارید که 21 میلیمتر آن مربوط به 24 ساعت گذشته بود.
داریوش شیبانی افزود: بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون 86 میلیمتر باران در گناباد باریده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 24 درصد کاهش نشان می دهد.
تگرگ و سیل دو روز گذشته هفت میلیارد و 861 میلیون ریال خسارت به 455 هکتار زمینهای زراعی و باغی شهرستان گناباد وارد کرد.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.