به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا جعفری روز چهارشنبه در آیین رژه روز ارتش (29 فروردین) افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این اقتدار و صلابت را مدیون ولایت مداری، قطع وابستگی و استقلال و روی پای خود ایستادن، هستیم.
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی، مهمترین خط قرمز ما محسوب و برای فاع از سرحدات کشور با حدی شوخی نداریم، گفت: از این روی امروز و در این آیین بزرگ که در جای جای میهن اسلامی برگزار می شود، به تمامی جهانیان اعلام می داریم برای دفاع از خاک کشور، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم ورزید.
در آیین روز ارتش جمهوری اسلامی کلیه یگان های نظامی و انتظامی تربت حیدریه، در قالب نظمی با شکوه از مقابل جایگاه، تمثال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای نظام اسلامی رژه رفتند.
مردم و مسوولان نیز در این آیین حضور پررنگ داشتند.
تیپ 177 پیاده شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در خردادماه سال 90 از لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان جدا شده و ماموریت خود را به صورت مستقل پی گرفت.
این یگان نظامی تاکنون هزار و 520 شهید و افزون بر سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
29 فروردین 1358 برای ارتش، روز به یادماندنی و پرشکوهی است؛ روزی که حضرت امام خمینی (ره) در میان شایعات بی شماری مبنی بر انحلال ارتش و تشکیل به اصطلاح ارتش خلقی، رای بر بقای ارتش دادند. امام فرمودند: 29 فروردین روز ارتش اعلام می شود.
هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می شود.
29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.
29 فروردین ماه روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از هر زمان دیگری این افتخار را دارد که قوی تر و هوشمندتر از هر زمانی در راستای حفظ استقلال و مرزهای میهن اسلامی اقدام کنند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.