اصغر کوهسرخی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 84 و در مسکن روستایی بالغ بر 7800 فقره به بانک های عامل معرفی و عقد قرارداد شدند که از این تعداد 6200 واحد مسکن روستایی به بهره برداری رسیده است و در حوزه مسکن شهری نیز 422 واحد احداث کردیم.
به گفته وی در بخش مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز 126 واحد را در دست اقدام داریم که تعدادی از آن ها واگذار و پروژه 94 واحدی در کدکن نیز با پیشرفت بالای 70 درصد در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: پارسال همچنین 750 میلیون ریال وام قرض الحسنه روستایی برای تکمیل واحدها و نیز یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای تعمیر واحدهای روستایی پرداخت شد.
کوهسرخی با اشاره به این که اکنون 136 آبادی در شهرستان تربت حیدریه وجود دارد، افزود: 125 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار هستند که کلیه روستاها برخوردار از طرح هادی روستایی می باشند که از این تعداد در 44 روستا عملیات طرح هادی اجرا و پارسال نیز در هفت روستای اومی، بیسقفیزن، اسدآباد، کاریزک خوجوی، رودخانه و دامسک با 13 میلیارد ریال اعتبار عملیات طرح هادی روستایی اجرا شد.
وی همچنین به تامین قیر رایگان و تحویل به پیمانکار برای اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: بر این اساس 90 تن برای اجرای عملیات آسفالت مشارکتی بنیاد مسکن و دهیاری ارسال که قرارداد روستاهای نسر، قندشتن، فهندر، اغویه، حوض سرخ، منظر، اله آباد و نصرت آباد بسته شده است.
کوهسرخی در ادامه به بازنگری 36 طرح هادی روستاهای شهرستان که افق 10 ساله آنها به اتمام رسیده اشاره و اظهار کرد: برای اجرای این طرح 9 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که عملیات نقشه برداری آن ها به اتمام رسید، در 12 روستا مصوب و مابقی در دست تهیه طرح است.
وی در بخش دیگری به ساخت مسکن محرومان اشاره و اظهار کرد: در پیوند با این مهم تفاهم نامه هایی با کمیته امداد، بهزیستی و با کمک خیران مسکن ساز انجام شده که 220 واحد مسکن خیران ساخته و واگذار شده است.
کوهسرخی گفت: در همین راستا خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، علاوه بر تسهیلات مسکن بنیاد مسکن، کمکی بین 80 تا یکصد میلیون ریال به صورت بلاعوض توسط کمیته امداد دریافت می کنند و خانواده های محرومی هم که تحت پوشش کمیته امداد یا دیگر سازمان های حمایتی نیستند، شناسایی کردیم که حدود 40 میلیون ریال به ازای هر واحد کمک بلاعوض پرداختیم و تاکنون این مبلغ برای 30 واحد پرداخت شده است.
وی افزود: در ذیل همین تفاهم نامه به خانواده های 2 معلول نیز مبلغ 180 میلیون ریال کمک بلاعوض از حساب 100 امام، بنیاد مستضعفان و بهزیستی پرداخت می کنیم و خانواده های تک معلول نیز علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن بین 60 تا یکصد میلیون ریال کمک بلاعوض شامل حالشان می شود.
به گفته کوهسرخی تاکنون 12 خانواده 2 معلول در تربت حیدریه شناسایی شدند که برای 6 واحد با پرداخت کمک بلاعوض 180 میلیون ریال توسط بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان تامین اعتبار شد و پارسال نیز پنج واحد را در برنامه قرار دادیم که به بهره برداری رسید.
وی همچنین اظهار کرد: برای تثبیت مالکیت اماکن روستایی، رفع دعوای ملکی روستایی و افزایش ارزش افزوده املاک روستایی و البته با همکاری اداره ثبت اسناد در 92 روستا بالغ بر 10 هزار جلد سند معادل 50 درصد اماکن روستایی صاحب سند شدند و در شهرهای زیر 25 هزار نفر نظیر بایگ و کدکن و رباط سنگ این اقدام در حال انجام است.
کوهسرخی افزود: در راستای تامین زمین برای روستاییان و در 32 روستا نیز بالغ بر 125 هکتار از اراضی ملی داخل محدوده طرح هادی مصوب روستا، به بنیاد مسکن واگذار شده که 71 قطعه را در سال های اخیر به روستاییان واگذار کردیم.
وی همچنین گفت: برای تحقق شعار سال اقدام به استقرار پنل خورشیدی روی پشت بام اداره شده و اکنون 10 کیلو وات تولید برق داریم که تمام تجهیزات آن ساخت ایران است و ملزومات اداره نیز الزاما از کالاهای ایرانی تهیه می شود.
کوهسرخی افزود: در حوزه اشتغال نیز به ازای احداث هر 75 مترمربع ساختمان، یک اشتغال مستقیم باید ایجاد شود که پارسال بالغ بر 100 فقره اشتغال مستقیم ایجاد کردیم که بنیاد مسکن تربت حیدریه با عملکرد 148.5 درصد تحقق سهمیه، رتبه نخست را بین ادارات شهرستان کسب کرد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی است که به فرمان حضرت امام (ره) در 21 فروردین 1358 با افتتاح حساب 100 در کلیه شعب بانک ملی و به منظور تامین مسکن محرومان به ویژه روستاییان در چهارچوب سیاستها وبرنامه های دولت تشکیل و اساسنامه آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.