محمدمهدی نوربخش عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این گونه ها را 'کاراکال، سمور سنگی، غاز پیشانی سفید، یلوه نوک سبز، لک لک سیاه، سهره سبز، درنای خاکستری، پلیکان خاکستری، دال ودال سیاه، مرگوس سفید، اردک مرمری، غاز خاکستری، اردک ارده ای، اگرس سیاه، کرکس مصری، سنقر خاکستری، سنقر سفید و گیلار و کفتار راه راه' ذکر و بیان کرد: پنج دوربین تله ای برای ثبت گونه های جدید در مناطق حفاظت شده نیشابور نصب شد.
وی همچنین گفت: طی این مدت 19 پرونده تخلف شکار و صید تشکیل و در این ارتباط 24 نفر متخلف شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شده اند. در این چارچوب هفت قبضه اسلحه و 45 عدد انواع فشنگ به همراه تعدادی ادوات شکار شامل تور پرنده گیری، دوربین چشمی و چاقوی شکاری کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور افزود: ظرف یک سال اخیر همچنین 45 مورد تماس و 40 مورد مراجعه حضوری از سوی شهروندان برای تحویل حیوانات آسیب دیده یا در معرض خطر با این اداره برقرار شد.
وی بیشترین گونه هایی را که از سوی شهروندان به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور تحویل شده اند 'عقاب طلائی، دلیجه سارگپه، عقاب صحرائی، عقاب دشتی، شاه بوف، جغد شاخدار ولاک پشت' ذکر و بیان کرد: در این چارچوب 45 گونه حیوان تیمار، 25 گونه پس از بهبود کامل در طبیعت رهاسازی و 20 گونه نیز تحویل تیمارگاه طرقبه شاندیز شدند.
اداره حفاظت محیط زیست نیشابور در قالب مناطق چهارگانه پارکهای ملی، پناهگاههای حیات وحش، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع و آثار طبیعی ملی پناهگاه حیات وحش حیدری به مساحت 47 هزار هکتار مساحت، منطقه حفاظت شده رئیسی با 50 هزار هکتار وسعت و منطقه شکار ممنوع رئیسی را زیر پوشش دارد. رشته کوه بینالود و قله شیرباد نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده نیشابور هستند.
نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.