مجتبی مزروعی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت برآورد اولیه است که به بخشهای زراعی، باغی، دام و طیور و منابع آبی وارد شده است. بر این اساس 85 هزار و 710 هکتار مزرعه و باغ آسیب دید.
وی ادامه داد: بیشترین خسارت وارده مربوط به محصولات زراعی و باغی از جمله گندم، جو، کلزا، یونجه، پنبه، چغندرقند، بادام، زردآلو، سیب، گردو، پسته، انگور، گیلاس، آلو و زعفران است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بدون اشاره به اطلاعات و آمار بیشتر گفت: بیشترین میزان خسارت مربوط به بخش باغی و زراعی شهرستانهای شمالی استان بود. جمع بندی نهایی و فعالیت میدانی برای تعیین دقیق میزان خسارت ناشی از سرمای غافلگیر کننده روزهای اخیر همچنان در حال انجام است.
درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی 13 هزار و 223 میلیارد تومان است. 1،1 میلیون هکتار زمین در این استان زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار دارد.
از عصر جمعه گذشته تاکنون خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی به همراه بارشهای رگباری باران، برف و تگرگ قرار گرفت. بیشتر بارشها در مناطق جنوبی استان گزارش شد. طی این مدت تنها در شهر مشهد 20 میلیمتر باران بارید. این بارشها موجب غافلگیری کشاورزان و باغداران شد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.