به گزارش ایرنا فریبا درخشان نیا، پنجشنبه شب در آیین تجلیل از مددکاران اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: این سند در حال نهایی شدن است و بعد از تائید سازمان امور اجتماعی کشور ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک نهاد تخصصی و حرفه ای در حوزه اجتماعی است، افزود: طبق احکام برنامه ششم، این سازمان متولی سلامت اجتماعی در کشور شناخته شده که 180 عنوان خدمت متنوع را به جامعه ارائه می کند.
درخشان نیا بیان کرد: در همین راستا امسال برنامه های گسترده ای در حوزه فعال کردن مددکاران اجتماعی در مسائل خانواده در کشور داریم.
وی تاکید کرد: بنابراین گفتمان اصلی دفتر زنان و خانواده بهزیستی حمایت از حرفه مددکاری اجتماعی و ملاک اصلی جهت دهی فعالیت ها در حوزه سلامت اجتماعی در سال 97 است.
او گفت: باید در مسیر پایداری جامعه، که شعار مددکاری اجتماعی جهانی است حرکت کنیم تا بتوانیم یک جامعه متنوع خلق کنیم که برای شهروندان امروز و آینده موثر باشد.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با تبریک کاهش آمار طلاق در استان خراسان رضوی در راستای اجرای طرح کاهش طلاق با ارائه مشاوره اظهار کرد: آثار مثبت اجرای این طرح بود که موجب شد گستره اجرای این طرح به سراسر کشور تسری یابد.
وی بیان کرد: در همین راستا هم اکنون تفاهم نامه ای میان قوه قضاییه و سازمان بهزیستی در حال تدوین است تا بر اساس آن کلیه دعاوی مرتبط با خانواده پیش از مداخلات قضایی از سوی سازمان بهزیستی با ارائه خدمات مدیریت شود.
در پایان این مراسم از 13 مددکار اجتماعی منتخب اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی تقدیر شد.
سازمان امور اجتماعی، سازمانی دولتی است که در آذر 1396 در کشور تشکیل شد. «ارتقای سلامت، سرمایه، رضایت، نشاط و عدالت اجتماعی، نظم و احساس امنیت، پیشگیری، مدیریت، کنترل، کاهش و حذف معضلات و آسیب‌های اجتماعی» از وظایف این سازمان است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.