حسین محمودی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میکلوس انگورای، از قهرمانان فرانسوی رقابتهای جودوی جهان و المپیک و نیکلاس مسنر مجارستانی مدرس رسمی فدراسیون جهانی، همراه با رئیس فدراسیون جودوی کشور در قالب تور آموزشی 2 روزه ای به مشهد سفر کرده اند.
وی با بیان اینکه درخشش جواد محجوب و دیگر ملی پوشان کشور در رقابتهای بین المللی باعث قرار گرفتن جودوی ایران در کانون توجهات فدراسیون جهانی شده، افزود: این تور در ایران از هفته گذشته آغاز شده که نمایندگان فدراسیون جهانی پس از سفر به شهر‌های کرج، اسلامشهر، اصفهان و شیراز به مشهد آمده و در ادامه به بجنورد، اسفراین، نور و تهران خواهند رفت.
وی گفت: این افراد از مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی که با حضور 400 جودوکار و در قالب 2 گروه الف و ب در سالن ورزشی مهران در حال برگزاری است، نیز دیدن کردند.
وی اظهار کرد: استفاده فنی قهرمانان، مربیان و داوران استان از این تور آموزشی و معرفی ظرفیتهای ورزشی و جاذبه های فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی به عنوان مهد جودوی کشور و همچنین بازدید از امکانات سخت افزاری جودوی شهرستانها، باشگاه های آستان قدس رضوی، منطقه فردوسی مشهد و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی برای جودوکاران زن و مرد از برنامه های این تور است.
محمودی افزود: در این تور، یک گروه فیلمبرداری حرفه ای از فدراسیون جهانی و یک گروه برنامه ساز از شبکه ورزش سیما، نمایندگان فدراسیون جهانی جودو را برای مستندسازی و ساخت برنامه های ورزشی همراهی می کنند که نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای استان در سطح ملی و بین المللی دارد.
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی گفت: فدراسیون جهانی جودو برای راه اندازی 16 مدرسه جودو با اختصاص تاتامی و لباس استاندارد جودو و پشتیبانی فنی و به روزرسانی مربیان این مدارس از سوی این نهاد بین المللی در ایران قول مساعد داده که سهم خراسان رضوی از این تعداد سه مدرسه جودو خواهد بود.
محمودی افزود: با توجه به استعدادهایی که بخصوص در شهرستان های مشهد، قوچان، تربت جام، فریمان و چناران وجود دارد نسبت به کشف و پرورش جودوکاران جدید و موفقیت آنها در رقابتهای ملی و جهانی امیدواریم.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.