یحیی قاینی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی از امروز تحت تاثیر امواج سامانه بارشی و ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که فعالیت آن تا روزهای میانی هفته آینده ادامه دارد.
وی بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 24 درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوا در این شهر برای فردا شنبه 20 درجه و روز یکشنبه 11 درجه سلسیوس پیش بینی شده است. دیروز بیشینه دمای هوای مشهد 26 درجه بود.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دما برای دوشنبه و سه ‌شنبه شب هفته آینده نیز در نواحی سردسیر و کوهستانی استان صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس پیش بینی شده است.
وی گفت: در این مدت علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا شاهد افزایش سرعت وزش باد، ابرناکی هوا و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهیم بود. بر این اساس طی روزهای شنبه و یکشنبه آتی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در مسیل‌ها جود دارد.
او گفت: از اواخر روز یکشنبه آتی بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به شکل باران و برف ادامه خواهد یافت. در این مدت اختلال در سامانه حمل و نقل استان به علت بارش برف و باران در جاده های سردسیر، تشکیل مه، کاهش دید و همچنین وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.
قوچان با کمینه دمای 2 درجه و سرخس با بیشینه دمای 31 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند. همچنین در این مدت بیشترین شدت وزش باد از بردسکن با سرعت 47 کیلومتر در ساعت گزارش شد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.