حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد الزهرا (س) مشهد طی نشستی با عنوان بررسی جریان شیعه انگلیسی افزود: این جریانات انحرافی به تشیعی معتقد هستند که ارزشها و احکامش به دوران معصوم و 1400 سال قبل برمی گردد، تشیعی که همه احکامش باطل و ‌مسخ شده است.
وی اظهار کرد: این جریانات انحرافی خواسته یا ‌ناخواسته به نفع جبهه کفر عمل کرده و ‌صدماتی وارد کرده اند که حتی مخالفان اهل بیت (ع) نیز این صدمات را نزده اند.
وی گفت: امثال رهبران این جریانات که خود را جزو خواص و شیعیان می دانند در طول تاریخ وجود داشته اند که نه خودشان از حق دفاع کردند و نه اجازه دادند پیروانشان از حق دفاع کنند و حتی راه را برای مجاهدان امت باز نگذاشتند و مانع تراشی کردند.
رحیم پور ازغدی افزود: این جریانات گاهی شعار تفکیک دین از سیاست داده و گاهی به حذف احکام امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و سازش با ظالمان، زیارت بدون ضرر، اسلام عافیت طلبان و مرفهان بی درد و اموری از این دست را باب کردند.
وی با بیان اینکه احکام الهی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در عصر ما توسط امام خمینی(ره) دوباره احیا شد، اظهار کرد: کسانی که همه ارزشهای تشیع را در زیارت خلاصه می کنند در حقیقت به دنبال بوجود آوردن راه فرار از کربلا و فرار از مبارزه با کفر، شرک و ظلم هستند.
وی ادامه داد: این جریانات سوال می کنند در کجای تشیع سیاست آمده است ؟ این در حالی است که همه تشیع سیاسی است ، مگر جریان تشیع از مساله تشکیل حکومت راستین در صدر اسلام بوجود نیامد؟ از طرفی حضرت محمد (ص) و حضرت امام علی (ع) هر 2 حکومت تشکیل دادند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با استناد به کلام حضرت موسی بن جعفر (ع) مرزهای فدک از آمودریا تا مدیترانه است، مشکل فدک بر سر یک باغ نیست بلکه بر سر حق و کل منافع جهان اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه مساله غصب فدک در اسلام مهم است، افزود: دیدگاه جریان انحرافی در شیعه این نظر معصوم را قبول ندارد بلکه به گونه ای مطرح می کند که مشکل حضرت زهرا (س) برای به دست آوردن باغ فدک و مساله غصب ظاهری این باغ است لذا به مساله فدک به صورت افراطی می پردازد.
وی اظهار کرد: این افراد ادعا می کنند اگر زمان حضرت امام حسین (ع) بودند به کربلا رفته و آن حضرت را یاری می کردند، اما دروغ می گویند چرا که اینها در زمان هشت سال دفاع مقدس به جبهه نرفتند و در عصر عاشورا نیز معصوم (ع) را یاری نمی کردند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.