حسن محرابی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی سبزوار افزود: این خدمات در راستای اجرای طرح تحول سلامت در 2 کلینیک دندانپزشکی سبزوار به دانش آموزان ارائه شد.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در شهرستان سبزوار 4،8 متر مربع است که از میانگین 5،4 متری استان و هشت مترمربعی کشور پایین تر است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: پارسال برای ایجاد فضای آموزشی در این شهرستان 550 میلیارد ریال از محل یکسان سازی شاخصها پیش بینی شده بود که 52 میلیارد ریال آن اختصاص یافت.
محرابی با اشاره به اینکه هم اکنون 30 مدرسه 2 نوبته در مناطق شهری سبزوار وجود دارد، افزود: 40 درصد این مدارس به دلیل فرسودگی باید تخریب شود و 20 درصد آنها نیازمند مرمت و بهسازی است.
وی ادامه داد: در مناطق روستایی این شهرستان مشکل فضای آموزشی وجود ندارد و تنها سه روستای پروند، کهنه آب و سنگ کلیدر به فضای آموزشی نیاز دارند که عملیات اجرایی ساخت فضای آموزشی برای آنها آغاز شده است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در 2 سال گذشته 96 درصد مدارس سبزوار با هزینه 35 میلیارد ریال به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شد و تنها پنج آموزشگاه در بخش روداب از بخاری نفتی استاندارد استفاده می کنند.
محرابی گفت: بازماندگان از تحصیل و کودکان لازم التعلیم در شهرستان سبزوار 338 نفر بودند که با پیگیری کارشناسی، 168 نفر از این تعداد به تحصیل بازگشتند و تعداد کودکان بازمانده از تحصیل شهرستان به 170 نفر کاهش یافت.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: بازماندگان از تحصیل در2 مقطع متوسطه اول و دوم این شهرستان نیز 540 نفر بودند که با پایش نفر به نفر و منزل به منزل 269 نفر آنان به تحصیل بازگشتند و بازماندگان از تحصیل این مقاطع نیز به 271 نفر رسید.
محرابی، علت اصلی ترک تحصیل دانش آموزان در مقاطع متوسطه اول و دوم را ازدواج زودهنگام دختران و اشتغال به کار پسران عنوان کرد.
وی با اشاره به کمک 78 میلیارد ریالی خیران طی سالهای گذشته به آموزش و پرورش سبزوار گفت: هم اینک 30 خیر مدرسه ساز کشوری و 16 خیر از خارج کشور با اداره آموزش و پرورش سبزوار همکاری دارند.
محرابی افزود: در سال تحصیلی آینده بر تعداد مدارس غیرانتفاعی سبزوار افزوده می شود و هم اکنون نیز 10درصد دانش آموزان این شهرستان شامل 6 هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.
52 هزار دانش آموز زیر نظر چهار هزار و 500 معلم در 287 مدرسه شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.