نادر سلیمانی سه شنبه در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر و شهردار تربت حیدریه با اشاره به موضوع منطقه نمونه گردشگری پیشکوه و نحوه فعالیت شرکت توسعه و عمران و مقدار سهام شهرداری اظهارکرد : با توجه به اتفاقاتی که در سال گذشته در این منطقه افتاد و شبهاتی که بوجود آمد، لازم است هر چه سریع تر این شرکت تعیین تکلیف شود و بر اساس طرح منطقه فعالیت خود را آغاز کند .
ظاهرا معمولا نبودن وضعیت مالکیت و همچنین مسوولیت تصمیم گیری در خصوص واگذاری زمین های منطقه و همچنین سهم 40 درصدی شهرداری در شرکت توسعه و عمران که کمتر از سهم افراد حقیقی است از جمله مهمترین دلایل نگرانی اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه است.
وی با تاکید بر اولویت دادن به امور فرهنگی و ارتقای فرهنگ شهروندی افزود: در شرایط کنونی بهترین روش برای خروج از مشکلات کار فرهنگی است و اولویت کارها و برنامه ها در شهرداری و سایر نهادها باید فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ شهروندی باشد و بدانیم که هزینه کرد در حوزه های فرهنگی به نوعی سرمایه گذاری است .
ئیس شورای اسلامی شهر با تشکر از زحمات و اقدامات مجموعه شهرداری در نوروز امسال ، از تلاش و همت شهردار در خصوص پرداخت حقوق معوق پرسنل به صورت ویژه تقدیر و اظهار امیدواری کرد: دیگر شاهد معوق شدن حقوق کارکنان شهرداری نباشیم و ماهانه و به موقع حقوق پرسنل پرداخت شود .
سلیمانی تصریح کرد : برخی از برنامه های اعلامی شورای شهر و شهرداری بسیار زودتر از آنچه که پیش بینی شده بود محقق شده و برخی دیگر از آنها در حال پیگیری است که می طلبد در جهت تحقق آنها تلاش مضاعفی صورت گیرد .
به گفته وی تعیین تکلیف پروژه زعفرانیه و بانک شهر ، برگزاری مناقصه پیمانکار خدمات شهری ، منطقه پیشکوه ، مسئله شرکت تامین نیرو و نیز آسفالت معابر و کوچه ها به ویژه محلاتی که برای این کار مشارکت کرده اند از جمله مواردی است که از شهرداری تربت حیدریه انتظار داریم اهتمام ویژه ای برای تحقق آن ها داشته باشند .
مهندس صادق مجتهدی شهردار تربت حیدریه نیز در این جلسه گفت : با حمایت شورای اسلامی شهر در مدت 5 ماه گذشته موفقیت های خوبی به دست آوریم که شاید مهم ترین آن پرداخت حقوق معوق پرسنل بود که امیدواریم به لطف خداوند در ادامه بتوانیم از عهده پرداخت به موقع حقوق پرسنل که کاری بسیار دشواری است بر آبیم .
وی افزود : در خصوص آسفالت معابر در پی خرید قیر مورد نیاز هستیم و به زودی اقداماتی در این حوزه آغاز خواهیم کرد .
مجتهدی در خصوص منطقه پیشکوه و نحوه واگذاری آن به شهرداری گفت : نحوه واگذاری این منطقه در همان سال های ابتدایی به شکل صورت جلسه ای بوده است که صرفا شهرداری در این منطقه فضای سبز ایجاد کند و موضوع واگذاری قطعی به شهرداری بنا به هر دلیلی در این مدت انجام نشده است که این موضوع در حال پیگیری می باشد و نیز فعالیت شرکت توسعه و عمران پیشکوه و قدر سهم شهرداری موضوعی است که باید با دقت نظر خاص و کارشناسی به آن پرداخت و تصمیم گرفت .
در این جلسه مشترک بررسی و تبادل نظر اعضای شورای اسلامی شهر منجر به تصمیم جمعی نشد و مقرر شد جلسه هفته آتی شورا با حضور شهردار در همین راستا برگزار شود .
1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.